Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28726
Title: La caja Mackinder para la enseñanza-aprendizaje de la multiplicación y división de números naturales
Authors: Rendón Cárdenas, Maribel Yolanda
Alvarez Villacres, Brayan Damián
metadata.dc.contributor.advisor: Gonzales Prado, Neli Norma
Keywords: EDUCACION GENERAL BASICA
ENSEÑANZA APRENDIZAJE
MULTIPLCACION
RECURSO DIDACTICO
CAJA MACKINDER
MANIPULACION
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 86 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TEB;190
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The Mackinder Box as a didactic resource for students and teachers, is a proposal that arises from the need to support the Educational Centers in teaching and learning the multiplication and division of natural numbers of the Fourth Year of Basic General Education, because has observed that traditional classroom teaching resources and priority use of texts and worksheets are used in classrooms without giving the importance it deserves to activities using innovative didactic resources. For its development has been emphasized in the use and manipulation that the students can give to the didactic resources and specifically to the Box Mackinder, since according to different authors an authentic learning is obtained when there is a manipulation and direct contact with the resources and better still if students can build it.
Description: 
La Caja Mackinder como recurso didáctico para estudiantes y docentes, es una propuesta que surge por la necesidad de apoyar a los Centros Educativos en la enseñanza-aprendizaje de la multiplicación y división de números naturales del Cuarto Año de Educación General Básica, debido a que se ha observado que en las aulas de clases se utiliza recursos didácticos tradicionales y uso prioritario de textos y fichas de trabajo, sin dar la importancia que se merece a actividades utilizando recursos didácticos innovadores. Para su desarrollo se ha puesto énfasis en el uso y manipulación que los estudiantes le pueden dar a los recursos didácticos y específicamente a La Caja Mackinder, ya que según diferentes autores un aprendizaje autentico se logra cuando hay una manipulación y contacto directo con los recursos y mejor aún si los estudiantes lo pueden construir.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Educación General Básica
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/28726
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdftexto completo2.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00