Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/2809
Title: The influence of blended learning activities in academic performace in the learning of english as a foreign language, language department, University of Cuenca
Authors: Espinoza Hidrobo, María Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Jácome Guzmán, Marco Vinicio
Keywords: Literatura Inglesa
Aprendizaje
Tecnología
Enseñanza del inglés
Recursos digitales
Plataforma Moodle
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lengua Inglesa y Lingüística Aplicada
Issue Date: 30-Jun-2011
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 142 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;528
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
Due to the fact that today s educational trends and approaches have a lot to do with technology and online resources and because of limited access to school computer labs, this research has been done. This thesis emphasizes the importance of teachers applying constructivism in their courses through the use of a wide range of online options that this globalized world offers such as Moodle and web tools combined with face-to-face sessions. For that purpose, a comparison of academic performance has been made in order to compare students outcomes and achievement, first in a face-to-face class, and then with a focus group which worked with a blended learning approach through the platform of the University of Cuenca as a means to develop the activities. Even though the students performance in the end was not as expected, many significant findings are explained throughout this work. As a conclusion, this work suggests the adoption and implementation of blended courses, so the students can get the most from both face-to-face and blended learning approaches.
Description: 
Debido al hecho de que las tendencias y los enfoques educativos actuales tienen mucho que ver con tecnología y recursos en línea y debido al acceso limitado a la computadora de la escuela laboratorios, esta investigación se ha realizado. Esta tesis enfatiza la importancia de docentes que aplican el constructivismo en sus cursos mediante el uso de una amplia gama de opciones en línea que ofrece este mundo globalizado como Moodle y herramientas web combinado con sesiones presenciales. Para ese propósito, una comparación de académicos rendimiento se ha realizado con el fin de comparar los resultados de los estudiantes y logro, primero en una clase presencial, y luego con un grupo de enfoque que funcionó con un enfoque de aprendizaje mixto a través de la plataforma de la Universidad de Cuenca como un medio para desarrollar las actividades. Aunque el desempeño de los estudiantes al final no fue como se esperaba, muchos hallazgos importantes se explican a lo largo de este trabajo. Como conclusión, este trabajo sugiere la adopción e implementación de cursos combinados, para que los estudiantes puedan aprovechar al máximo los cursos presenciales y combinados enfoques de aprendizaje.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lengua Inglesa y Lingüística Aplicada
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/2809
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tm4528.pdfVersión presentada (texto completo)8.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00