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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27499
Title: Beyond petroleum: a look at the impact of electric cars in the three main cities of Ecuador
Other Titles: ESTOA. Revista de la Facultad de Arquitectura y Urbanismo de la Universidad de Cuenca
Authors: Maks Davis, Michael
Keywords: Electric Cars
Private Vehicles
Public Transport
Renewable Energies
Urban Metabolism
Issue Date: Jan-2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: Páginas 151-158
metadata.dc.description.numberSequence: 
volumen 6, número 10
metadata.dc.identifier.doi: 10.18537
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
metadata.dc.type: Article
Abstract: 
The purpose of this paper is to study the impact of changing private vehicles in Ecuador’s three main cities from combustion engines to their electric counterparts, and to assess whether the newly created electricity demand could be met by renewable energies located within the city boundaries. The work studies Ecuador’s three main cities: Quito, Guayaquil and Cuenca. It was found that in theory and in the extreme case, if there were a sudden change where all the cars and SUVs of Quito were to be replaced by electric vehicles, an electricity demand would be created that could be satisfied through roof installed solar PV within the city boundaries. It would not be feasible however, to do this through wind power. Overall, it was recognised that in reality the changeover to electric vehicles is not likely to be sudden, plus that a transition to electric cars and SUVs only works towards partially solving the problem of fossil fuel demands from the transport sector, but has little impact on the issue of congestion and space requirements. As such, mass transit, multi-modal, electric transport systems have an important role to play in this context for the next stage of research.
Description: 
El propósito de este trabajo es estudiar el impacto del cambio de vehículos privados en las tres principales ciudades de Ecuador, y evaluar si la demanda de electricidad creada podría ser satisfecha por energías renovables ubicadas dentro de los límites de la ciudad. El trabajo estudia las tres principales ciudades del Ecuador: Quito, Guayaquil y Cuenca. Se encontró que en teoría y en el caso extremo, si hubiese un cambio repentino donde todos los autos y VUDs de Quito serían reemplazados por vehículos eléctricos, se crearía una demanda de electricidad que podría satisfacerse a través la energía solar fotovoltaica dentro los límites de la ciudad. Esto estaría en línea con la teoría del metabolismo urbano. Sin embargo, no sería factible, hacer esto a través de la energía eólica. En general, se reconoció que en la realidad habría una transición más lenta hacia el uso de vehículos eléctricos, que resolvería parcialmente la demanda de combustibles fósiles del sector de transporte, con poco impacto en la problemática de congestión y la demanda de espacio. Como tal, los sistemas de transporte colectivo y de transporte multimodal tienen un importante papel que desempeñar en este contexto para la siguiente etapa de la investigación.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27499
ISSN: 1390-9274
Appears in Collections:No. 10 (2017)

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