Assessing international baccalaureate courses taught through english: a case study

Loading...
Thumbnail Image

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

This research analyzes English courses in the first year of International Baccalaureate Diploma Program through a multisite case study conducted in two high schools: Unidad Educativa Santana -private school- and Colegio Nacional Ciudad de Cuenca -state school-. It presents the Content Language Integrated Learning approach as workable since it lets English classes incorporate language and content into a dual instruction. This investigation makes connections between the IB DP curriculum for English courses and CLIL a based on observations that showed how IB DP is working in the Ecuadorian educational system including it’s strengthens and weaknesses.

Resumen

Esta investigación analiza clases de inglés en el primer año del Programa de Diplomado del Bachillerato Internacional a través de un estudio de caso realizado en las instituciones Unidad Educativa Santana (institución privada) y Colegio Nacional Ciudad de Cuenca (institución pública). Presenta la metodología Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extrajeras (AICLE) –conocido en inglés como CLIL– como una metodología factible ya que permite incorporar la lengua y el contenido en una instrucción dual. Esta investigación crea conexiones entre el currículo del Programa de Diplomado del BI de la clases de inglés y la metodología AICLE, basadas en las observaciones en las cuales se evidenció como funciona dicho programa en el sistema educativo ecuatoriano incluyendo sus fortalezas y debilidades.

Keywords

Enseñanza Del Ingles, Educacion, Curriculum

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;470

Grado Académico

Enlace al documento