Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27426
Title: The use of metacognitive strategies to improve the listening skill in ninth graders
Authors: Morocho Dután, Wilson Javier
Astudillo Tapia, Byron Teodoro
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
Keywords: Estrategia Metacognitiva
Competencia Auditiva
Enseñanza Del Ingles
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 176 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;468
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This bibliographical research was carried out with the purpose of gathering information to support the benefit of metacognitive strategies in the listening skill with school ninth graders. A student booklet and a teacher handbook have been designed to show how the metacognitive strategies help students improve their listening skill. The book “Postcards 1B”, used by ninth graders and elaborated by the Ministry of Education, has served as a basis for implementing the outlined activities described in the brochures. The student booklet presents exercises to work in class, reflecting on the student learning process and focusing on their listening skill. The teacher handbook, on the other hand, supports educators to explain how the metacognitive strategies must be used along with the activities in the student booklet. These brochures provide a model that explains the possible use of the metacognitive strategies within a ninth-grade classroom to enhance the listening skill.
Description: 
Esta investigación bibliográfica se realizó con el objetivo de recolectar información que argumente la utilidad de las estrategias metacognitivas en la habilidad de escuchar con estudiantes de noveno grado. Se diseñó un folleto para estudiantes y un manual de profesores para mostrar cómo las estrategias metacognitivas pueden ayudar a los alumnos a mejorar su competencia auditiva. El libro "Postcards 1B", que fue utilizado por el Ministerio de Educación para los alumnos de noveno grado, sirvió de base para la implementación de las actividades descritas en los folletos. El primer folleto da a los estudiantes ejercicios para trabajar en clase, reflexionar sobre su propio proceso de aprendizaje, y centrarse en su habilidad de escuchar. Finalmente, la guía del docente apoya a los educadores para explicar de qué forma las estrategias metacognitivas pueden ser utilizadas junto con las actividades dadas en el folleto de los estudiantes. Estos folletos aportan un modelo de cómo las estrategias metacognitivas podrían ser aprovechadas para desarrollar la competencia auditiva de los estudiantes de noveno grado.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27426
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdftexto completo4.92 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00