Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27419
Title: Improving speaking skills using debate activities for 12th graders at Unidad Educativa Particular Bilingüe “Principito & Marcel Laniado de Wind
Authors: Armijos Solano, Diego Omar
Pacheco Padilla, Adriana Karina
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
Keywords: LENGUA INGLESA
ENSEÑANZA DEL INGLES
METODO COMUNICATIVO
HABILIDADES DEL HABLA
DEBATES
CAUSI-EXPERIMENTAL
PRONUNCIACION
Issue Date: 2017
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 466 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;466
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The aim of this study is to validate the use of debate to enhance speaking skills in 12th grade students at Unidad Educativa Particular Bilingüe Principito & Marcel Laniado de Wind. In order to achieve the proposed goals, a quantitative study based on a quasi-experimental design was carried out. Different research instruments were used to collect the necessary data; they were the pre-test, post–test, and a classroom observation to give the foundation to this study. This data also helped us to conclude that using debates can improve speaking skills in students, as the results from the pre-test and the post-test on parameters such as organization and preparation, subject knowledge, mechanics, elocution, and eye contact improved after the intervention of these activities. For further investigation, it is recommended to apply the Debate Technique for longer periods of time.
Description: 
El propósito de este estudio es validar el uso de los debates para mejorar las habilidades del habla en los estudiantes de la Unidad Educativa Particular Bilingüe Principito & Marcel Laniado de Wind. Para lograr los objetivos propuestos, un estudio cuantitativo basado en el modo causi-experimental fue llevado a cabo. Los instrumentos que fueron utilizados para recolectar información fueron: pre-test, post-test, una observación en el aula. De acuerdo con los resultados de esta investigación, se concluye que la utilización de los debates pueden mejorar las habilidades del habla en los estudiantes del colegio debido a que los estudiantes demostraron un considerable mejoramiento desde el momento de la aplicación del pre-test hasta el post-test en parámetros como la organización y preparación, conocimiento del tema, pronunciación, expresión corporal, y contacto visual. Para investigaciones futuras, se recomienda aplicar la técnica del debate con un periodo de tiempo más extendido.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/27419
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdftexto completo1.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00