Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26969
Title: Analysis of the blended learning and flipped classroom methods in the EFL classroom in order to identify an effective learning method
Authors: Ávila Iñiguez, Mayra Susana
Bermejo Campos, Paola Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Youman Henley, Thomas Elden
Keywords: TECNOLOGIA
CREATIVIDAD
INNOVACION EDUCATIVA
COMUNICACION
ENSEÑANZA DEL INGLES
ENSEÑANZA APRENDIZAJE
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 110 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;464
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The purpose of this project is to identify the best method (Blended Learning or Flipped Classroom) to improve the level of education for 4th grade students. As it has been shown, teachers need training to change the traditional methods of education by using innovative methods, as it is important to have high-quality education that can be adapted to new educational paradigms. Flipped Classroom and Blended Learning are two important methodologies for teachers who use these methods to improve and change their traditional classes (which generally have used books and the blackboard) by introducing creative and participatory classes for students. The goal in analyzing and comparing these two methodologies is to look for a teaching method in which students can participate and understand the new language. This research tries to demonstrate which of these two methodologies can be used to attract and maintain students’ attention. This research aims to help teachers to leave out traditional material in favor of finding better strategies or methods to improve the teaching and learning process.
Description: 
El propósito de este proyecto es identificar que método es el mejor entre Blended Learning and Flipped Clasroom con el fin de mejorar la educación. Como se muestra, los profesores necesitan capacitación para cambiar el método tradicional de la educación mediante un método de innovación, ya que es importante contar con una educación de calidad que puede adaptarse al nuevo paradigma educativo. El Blended Learning and Flipped Classroom son dos metodologías importantes para los profesores que los utilizan para mejorar y cambiar sus clases tradicionales basándose en los libros y en la pizarra por una clase creativa y participativa para los estudiantes. El análisis de estas dos metodologías es para buscar un método de enseñanza donde los estudiantes pueden participar y comprender el nuevo lenguaje. Los estudiantes están en desacuerdo con el método tradicional usado por los profesores. Este trabajo trata de ayudar a los maestros a dejar de lado todo el material tradicional y encontrar mejores estrategias o métodos para mejorar el proceso de enseñanza y aprendizaje.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26969
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdftexto completo5.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00