Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26599
Title: Descriptions and narrations as efl learning resources to develop speaking skills in senior students of the high schools of Azogues
Authors: Cabrera Guillén, Carolina de Jesús
Vivar Zambrano, Verónica Filomena
metadata.dc.contributor.advisor: Youman Henley, Thomas Elden
Keywords: Educacion
Narracion
Aprendizaje
Unidad Educativa
Canton Azogues
Enseñanza Del Ingles
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 56 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;458
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Despite the fact that numberless teaching techniques have been implemented in the late years, teachers, linguists and education researches still complain about the gaps they detect in the language classroom when it comes to develop students’ communicative competence. On an attempt to achieve is aim, we have framed the use of descriptions and narrations in order to explore the context, and use it as clues to produce oral language. Obviously, the framing of our research topic has given way to some questions: (1) how can Description and Narration benefit low-level students? (2) In which areas of language can Description and Narration be significantly helpful? (3) What strategies are teachers supposed to use in order present attractive and motivational activities related to description and narration as an effective way of learning English language? Our proposal thoroughly responds to these questions because it is based on some previous studies that have proved to be efficient enough in developing students’ communicative competence; that’s is why, our research project focuses on exploring context-building descriptions and storytelling narrative and how it influences on senior learners’ learning, at the time that it promotes a friendly atmosphere. The above-described details justify the fact that the use of description and narration as a tool in the language classroom makes the Pedagogic component that must be included into the language syllabus in order to strengthen and fill the gap, which has affected the upgrading of the language teaching-learning process. This way, it is our endeavor to present in detail the positive characteristics of description and narration as a solution to reinforce and complement the already-existing techniques and strategies commonly used in the teaching of English language to students of beginnings levels.
Description: 
A pesar de que en los últimos años se han implementado innumerables técnicas de enseñanza, los profesores, los lingüistas y los investigadores de la educación todavía se quejan de las brechas que detectan en el aula de idiomas cuando se trata de desarrollar la competencia comunicativa de los estudiantes. En el intento de lograr el objetivo, hemos enmarcado el uso de descripciones y narraciones con el fin de explorar el contexto, y utilizarlo como pistas para producir el lenguaje oral. Obviamente, la formulación de nuestro tema de investigación ha dado paso a algunas preguntas: (1) ¿cómo puede la descripción y la narración beneficiar a los estudiantes de bajo nivel? (2) ¿En qué áreas del lenguaje la descripción y la narración pueden ser de gran ayuda? (3) ¿Qué estrategias deben utilizar los profesores para presentar actividades atractivas y motivacionales relacionadas con la descripción y la narración como una forma efectiva de aprender el idioma inglés? Nuestra propuesta responde a estas preguntas porque se basa en algunos estudios previos que han demostrado ser lo suficientemente eficientes para desarrollar la competencia comunicativa de los estudiantes; Es por eso que nuestro proyecto de investigación se centra en la exploración de descripciones de contexto y narraciones y cómo influye en el aprendizaje de los estudiantes mayores, en el momento en que promueve una atmósfera amistosa. Los detalles descritos anteriormente justifican el hecho de que el uso de la descripción y la narración como herramienta en el aula de idiomas hace que el componente pedagógico que debe incluirse en el programa de idiomas con el fin de reforzar y llenar el vacío que ha afectado a la mejora de la Aprendizaje de lenguas. De esta manera, es nuestro esfuerzo presentar en detalle las características positivas de la descripción y la narración como una solución para reforzar y complementar las técnicas y estrategias ya existentes comúnmente utilizados en la enseñanza del idioma Inglés a los estudiantes de principiantes.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26599
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulacion.pdftexto completo1.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00