Evaluación de las estrategias comunicacionales durante la crisis institucional del Gobierno Provincial de Morona Santiago, caso Macuma-Taisha en los meses de junio a octubre 2015.

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

This research project carried out a compilation, analysis and evaluation of the Communication Strategies used by the Communication Department of the Provincial Government of Morona Santiago during the Institutional Crisis caused by the interruption in the construction of the final section of the Via Ebenezer-Macuma-Taisha, a case that at the time of climax had national significance as it was a matter with political ties between the Ministry of Environment and the Provincial Government. Study period: June to October 2015. For its achievement, 4 levels of action have been determined for contextualizing this case in a better mode: • The context prior to the starting of the crisis. • Communications communicated during the crisis. • The perception of the institutional authorities, community leaders and the external governments from the Provincial Government and • The Institutional Image, once the moment of crisis concluded. Surveys were carried out on the population of the mainly affected communities, obtaining relevant information about precept, positioning and confidence regarding the relationship between the institution and its publics.

Resumen

El presente proyecto de investigación realizó una recopilación, análisis y evaluación de las Estrategias Comunicacionales utilizadas por el Departamento de Comunicación del Gobierno Provincial de Morona Santiago durante la Crisis Institucional suscitada por la interrupción en la construcción del tramo final de la Vía Ebenezer-Macuma-Taisha, caso que en su momento de clímax tuvo trascendencia nacional al tratarse de un asunto con tintes políticos entre el Ministerio del Ambiente y el Gobierno Provincial. Periodo de estudio: Junio a Octubre del 2015. Para su realización se han determinado 4 niveles de acción para contextualizar de una mejor manera este caso: • El contexto previo al surgimiento de la crisis. • Las estrategias comunicacionales utilizadas durante la crisis. • La percepción de las autoridades institucionales, líderes comunitarios y los públicos externos del Gobierno Provincial y • La Imagen Institucional, una vez concluido el momento de crisis. Se realizaron encuestas para obtener información relevante sobre precepción, posicionamiento y confianza respecto a la relación existente entre la institución y sus públicos.

Keywords

Comunicacion Organizacional, Comunicacion Politica, Comunicacion Social, Gestion De Crisis, Morona Santiago, Macuma, Taisha, Gobierno Provincial De Morona Santiago

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TC;443

Grado Académico

Director de tesis

Enlace al documento