Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26226
Title: Analyzing students` writing development through the use of digital comic apps based on several applied studies
Authors: González Amendaño, Andrea Alexandra
Lituma Medina, Leidy Cecibel
metadata.dc.contributor.advisor: Jara Villacreces, Jean Paul
Keywords: Destrezas
Enseñanza Del Ingles
Educacion
Aplicaciones Digitales
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 103 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;453
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present research was developed in order to provide innovate tools of teaching for the development of writing skills. Considering that technology, in this case the Internet, is taking a more important role in education, it was key to search for new tools that this resource provides. As a result, digital comic apps were selected for the learning-teaching process, especially in the writing skills area. For this investigation, five digital comic apps were selected:Storybird, Toondoo, Bitstrips for Schools, Digital Storytelling and Boomwriter. As the main goal was to provide facts about the advantages and limitations of using these apps in the development of writing skills based on several applied studies, it was important to do an in-depth analysis of each. Taking into account this, the bibliographic research method was used in order to select one from the five different apps as the most useful for writing skills, as well as to obtain conclusions and recommendations from the investigation.
Description: 
El presente trabajo fue desarrollado a fin de proveer herramientas innovadoras de enseñanza para el desarrollo de las destrezas de escritura. Considerando que la tecnología, en este caso el internet, está tomando un rol más importante en la educación, fue clave buscar nuevas herramientas que este recurso ofrece. Como resultado, las aplicaciones digitales cómicas fueron seleccionadas para el proceso de enseñanza-aprendizaje, especialmente para el área de escritura. Para esta presente investigación, cinco aplicaciones digitales cómicas fueron seleccionadas:Storybird, Toondoo, BitstripsforSchools, Digital Storytelling y Boomwriter. Como la principal meta fue proveer hechos sobre las ventajas y limitacionesdel uso de estas aplicaciones en el desarrollo de las destrezas de escritura basado en diferentes estudios aplicados, fue importante hacer un análisis exhaustivo de cada uno. Tomando esto en cuenta, se utilizó el método de investigación bibliográfica para escoger una de ellas como la más útil para las destrezas de escritura en referencia a estas 5 aplicaciones, así como también obtener conclusiones y recomendaciones de la investigación.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/26226
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo2.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00