La pérdida de identidad del sujeto postmoderno latinoamericano
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2016
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Abstract
The principal objective of this investigation is the study of the problem presented by the loss of identity in the postmodern Latin-American person, from the point of view of the influence of the postmodernity in the daily thinking process. Capitalism and globalization in this study are considered conditioning elements of postmodernity, which influence in the vision of the world and its main reality affecting the conception of personal identity, especially through tools such as the Internet, social networks, television, mass media, and education among others. All of them produce a sense of emptiness in the person, inducing himself/herself to draw narcissist and hedonist characteristics, devaluating the modern ideals of a Latin-American identity. This necessity questions the possibility to apply a deconstruction and reconstruction process to shape the Latin-American identity in response to the present conditions of the society.
Resumen
La presente investigación tiene como finalidad el estudio del problema de la pérdida de identidad del sujeto postmoderno latinoamericano, a partir de la influencia de la postmodernidad en el pensamiento cotidiano.Considerando al capitalismo y globalización como elementos condicionantes en la postmodernidad los que influyen en la visión del mundo y la realidad, afectando la concepción de identidad de los sujetos, a través de herramientas como el internet, redes sociales, la televisión, los llamado mass medias, la educación, entre otros, provocando un vacío en el sujeto; lo que lo conducen a adoptar características narcisista, hedonistas, desvalorizando los ideales modernos de construcción de una identidad latinoamericana. Planteándose la necesidad de aplicar un proceso de deconstrucción y reconstrucción del ideal de la identidad latinoamericana que responda a las condiciones actuales de la sociedad.
Keywords
Identidad, Postmodernidad, Capitalismo, Globalizacion, Filosofia, Narcisismo, Hedonismo
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Código de tesis
TF;190
