Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25995
Title: Problems in the acquisition of english as a foreign language in tenth grade in Técnico Salesiano high school
Authors: Naula Albarracín, Ruth Germania
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
Keywords: Constructivismo
Motivacion
Inteligencias Multiples
Enseñanza Del Ingles
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 47 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;450
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
According to the Ministry of Education of Ecuador, the curriculum of English for eighth, ninth, and tenth years of Educación General Básicais characterized by two main features: First, focus on real-world contexts: Students will have to use the language productively when speaking and writing and receptively when listening and reading outside the classroom while showing that they possess the necessary skills for communication in everyday contexts. Second, the relationship of language forms, such as grammar, vocabulary, and pronunciation, with the function (use): “Language techniques are designed to engage learners in the authentic, functional use of language for meaningful purposes” (Brown, 2007, p.46) supported by knowledge of the language structures. As a result of the above mentioned approach to English language teaching and learning, it is expected that Ecuadorian students in the public educational system will be able to achieve meaningful objectives, such as accessing information published in English in different fields. Some theories will help to accomplish our objectives, such as Constructivism, which is basically based on observation and scientific study about how people learn,the Cognitive evaluation theory, which suggests three views of learning: quantitative, qualitative, and behaviorist; finally, the Multiple Intelligence theory, in which the teacher’s methodology serves as a foil for reflection about conscious awareness of their actions during the teaching-learning process.
Description: 
De acuerdo al Ministerio de Educación del Ecuador, el currículo de Ingles para octavo, noveno y décimo año de Educación Básica está representado por dos características principales: En primer lugar, se centran en contextos del mundo real: Los estudiantes tendrán que utilizar el idioma de manera productiva al hablar y escribir y de manera receptiva al escuchar y leer fuera del aula mientras demuestran que poseen las habilidades necesarias para la comunicación en situaciones cotidianas. En segundo lugar, la relación de las formas lingüísticas, como la gramática, el vocabulario y la pronunciación, con la función (uso): "Técnicas de idiomas están diseñados para involucrar a los estudiantes en el auténtico uso, funcional del lenguaje con fines significativos" (Brown, 2007, p .46) apoyado por el conocimiento de las estructuras de la lengua. Como resultado del enfoque mencionado anteriormente para la enseñanza del idioma Inglés y el aprendizaje, se espera que los estudiantes ecuatorianos en el sistema de educación pública sean capaces de alcanzar objetivos significativos, tales como el acceso a la información publicada en Inglés en diferentes campos. Algunas teorías ayudarán a lograr nuestros objetivos, tales como el constructivismo, que se basa fundamentalmente en la observación y estudio científico acerca de cómo las personas aprenden, la teoría de la evaluación cognitiva, lo que sugiere tres puntos de vista del aprendizaje: cuantitativos, cualitativos y conductistas y por último, la teoría de las inteligencias múltiples, en los que la metodología del profesor sirve como hoja de reflexión sobre la percepción consciente de sus acciones durante el proceso de enseñanza-aprendizaje.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25995
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS DOC..pdftexto completo860.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00