Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25391
Title: Victorian fairy tales to develop the speaking skill for children of sixth level of basic education at Maria Auxiliadora High School
Authors: Carrillo Vásquez, Diana Paola
Riera San Martín, Tania Magaly
metadata.dc.contributor.advisor: Jara Villacreces, Jean Paul
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Cuentos Infantiles
Narracion
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 112 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;444
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research paper examines the results of a study conducted at Maria Auxiliadora High School in Cuenca, on the use of Storytelling as a communicative strategie for improving the English speaking skill of the students studying English as a foreign language. This paper will attempt to demonstrate that storytelling is a suitable pedagogical method to develop speaking skills in students of sixth level who are enrolled in classes of English as a foreign language. The significant results are reported using the Rubric two times before the process and after of it. The statistical test used was Wilcoxon and the critic value was 0,05. The results showed improvement in all of the five different components of the rubric. The most important conclusion is that Victorian Fairy Tales can be included inside the class and it motivates to speak English language.
Description: 
Este trabajo de investigación analiza los resultados de un estudio realizado en el Colegio Privado María Auxiliadora en la ciudad de Cuenca, en el uso de la narración como una estrategia comunicativa para mejorar la habilidad de hablar Inglés de los estudiantes de Inglés como lengua extranjera. En este trabajo se intentará demostrar que la narración es un método pedagógico adecuado para desarrollar las habilidades de hablar en estudiantes de sexto nivel que están inscritos en las clases de inglés como lengua extranjera. Los resultados significativos se reportan usando una Rúbrica dos veces: antes del proceso y después del mismo. La prueba estadística utilizada fue de Wilcoxon y el valor crítico fue 0,05. Los resultados mostraron una mejora en todos los cinco componentes diferentes de la rúbrica. La conclusión más importante es que los cuentos de hadas victorianos pueden ser incluidos dentro de la clase y que motiva a hablar el idioma Inglés.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/25391
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo7.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00