Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/24617
Title: Using ‘trace effect’ computer video games as a didactic tool in the EFL classroom to enhance students’ vocabulary in eleventh grade at San José de Calasanz high school
Authors: Iñamagua Acero, Mayra Gabriela
metadata.dc.contributor.advisor: Youman Henley, Thomas Elden
Keywords: Vocabulario
Tecnologias De La Informacion Y Comunicacion
Enseñanza Del Ingles
Destrezas
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 101 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;436
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research was carried out with the intention of determine the effectiveness of the Video Game as a didactic tool in a EFL classroom, UnidadEducativa San jose de Calasanz, as well as its influence on the development of the students’ vocabulary sub-skill. The purpose of the proposal was based on three main points: a) The central purpose of this research was to know how meaningful and memorable may be for learners the acquisition of vocabulary via video game. b) In order to reinforce the vocabulary from this video game "Trace Effect", the researcher designed useful extension activities based on reading, and writing strategies. c) Via the results of this project, the researcher produced a new way of teaching English vocabulary.
Description: 
Esta investigación se llevó a cabo con la intención de determinar la eficacia del videojuego como herramienta didáctica en el aula EFL, Unidad Educativa San José de Calasanz, así como su influencia en el desarrollo del vocabulario de los estudiantes. El objetivo de la propuesta se basa en tres puntos principales: a) El propósito fundamental de esta investigación fue conocer cuánsignificativa y memorable puede ser para los alumnos la adquisición de vocabulario a través de los videojuegos b) Con el fin de reforzar el vocabulario de este videojuego "Trace Effects", las actividades de extensión fueron diseñadas en base a la lectura, y la de escritura. c) A través de los resultados de este proyecto, el investigador produjo una nueva forma de enseñar vocabulario en inglés
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/24617
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo4.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00