Using ‘trace effect’ computer video games as a didactic tool in the EFL classroom to enhance students’ vocabulary in eleventh grade at San José de Calasanz high school

Loading...
Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

This research was carried out with the intention of determine the effectiveness of the Video Game as a didactic tool in a EFL classroom, UnidadEducativa San jose de Calasanz, as well as its influence on the development of the students’ vocabulary sub-skill. The purpose of the proposal was based on three main points: a) The central purpose of this research was to know how meaningful and memorable may be for learners the acquisition of vocabulary via video game. b) In order to reinforce the vocabulary from this video game "Trace Effect", the researcher designed useful extension activities based on reading, and writing strategies. c) Via the results of this project, the researcher produced a new way of teaching English vocabulary.

Resumen

Esta investigación se llevó a cabo con la intención de determinar la eficacia del videojuego como herramienta didáctica en el aula EFL, Unidad Educativa San José de Calasanz, así como su influencia en el desarrollo del vocabulario de los estudiantes. El objetivo de la propuesta se basa en tres puntos principales: a) El propósito fundamental de esta investigación fue conocer cuánsignificativa y memorable puede ser para los alumnos la adquisición de vocabulario a través de los videojuegos b) Con el fin de reforzar el vocabulario de este videojuego "Trace Effects", las actividades de extensión fueron diseñadas en base a la lectura, y la de escritura. c) A través de los resultados de este proyecto, el investigador produjo una nueva forma de enseñar vocabulario en inglés

Keywords

Vocabulario, Tecnologias De La Informacion Y Comunicacion, Enseñanza Del Ingles, Destrezas

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;436

Grado Académico

Enlace al documento