Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/24239
Title: Multiple-inteligences based activities to promote vocabulary learning in students of 3rd level at Abraham Lincoln Center
Authors: Peralta Martínez, Pamela Vanessa
metadata.dc.contributor.advisor: León Vélez, María Verónica
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Inteligencia
Vocabulario
Aprendizaje
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 110 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;432
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This study describes Multiple Intelligences theory and its impact on vocabulary acquisition. Howard Gardner, psychologist and professor at Harvard University, believes that there are multiple and different ways of learning. Through this belief, he has created the Multiple Intelligences (MI) Theory, which states that there are eight different ways of learning (Gardner 5). This project looks at this theory as the possible solution for one of the biggest problems in education in Ecuador: The poor level of English in young learners due to lack of vocabulary. Therefore, this study considers MI theory as an effective tool for learning vocabulary, which is the foundation of any language. As this work pretends to have an impact on students´ vocabulary learning and acquisition, this research carries on a case study which compares results between a “traditional” way of teaching vocabulary to young learners, Control group, and a Treatment one by using MI activities. This impact is going to be measured by the application of several vocabulary written tests.
Description: 
Este estudio describe la teoría de las Inteligencias Múltiples y su impacto en la adquisición de vocabulario. Howard Gardner, psicólogo y profesor de la Universidad de Harvard cree que existen múltiples y diferentes formas de aprender. A través de esta aseveración ha creado la teoría de las Inteligencia Múltiples que afirma que hay ocho maneras diferentes de aprendizaje (Gardner 5). Este proyecto ve esta teoría como la posible solución para uno de los mayores problemas de la educación en el Ecuador: El bajo nivel de inglés en los jóvenes estudiantes por falta de vocabulario. Por lo tanto, este estudio considera la teoría de Inteligencias Múltiples como una herramienta eficaz para el aprendizaje de vocabulario, que es la base de cualquier idioma. Como este trabajo pretende tener un impacto en el aprendizaje y la adquisición del vocabulario en los estudiantes, esta investigación lleva a cabo un estudio de caso en el que compara resultados entre una forma "tradicional" de enseñanza de vocabulario para los jóvenes estudiantes, llamado grupo de ´control´, y otra mediante el uso de actividades de Inteligencias Múltiples; este grupo es llamado ´tratamiento´. Este impacto va a ser medido por la aplicación de varias pruebas de vocabulario escrito.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/24239
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo2.52 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00