Title: | Muerte súbita: la producción creativa como un rol fundamental |
Authors: | Mosquera Figueroa, Jimena Carolina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Aguilar Hermida, Wendy Elizabeth |
Keywords: | Produccion Ecuatoriana Cinematografia Pelicula |
Issue Date: | 2015 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 126 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TCA;50 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The Latin American audiovisual landscape is relative to regarding the quality and quantity of productions that take place in each country. These depend exclusively on the evolution of the industry in each of them. However within the Ecuadorian context we can identify a key problem: Boom films that have found no viability in commercial cinemas or festivals of national and international cinema. Which shows many complications, which are consumed in the need for a key figure as the creative production.
This is essential to be involve in the work from the beginning, the development of the idea, and the end of production. Creatively contributing from its area depending on the purpose of the film. Production with empirical notions and the recent professionalization in the field of cinema in the country, have made films that are constructed with a fuzzy concept of production. Because of confusion about the role of producer, different views are presented from the Latin American scene and specifically from Ecuador. Based on parameters and responsibilities to be met by the creative producer, the responsibility to the environment work, responsibility and accountability with the audience with the film.
Finally the daily production project Sudden Death where each stage of the productions failures and successes regarding the creative output is identified within the projects analysis. |
Description: | El panorama audiovisual en América Latina es relativo a la evolución de la industria en cada uno de los países que la conforman. En Ecuador, específicamente, se puede identificar una problemática clave: producciones cinematográficas que no han encontrado viabilidad en las salas de cine comerciales ni en festivales de cine nacionales o internacionales. Esta situación, por cuestiones estrictamente profesionales, exige la presencia de la figura del productor creativo.
A partir de esto, es imprescindible que el productor creativo se involucre activamente en la obra desde el desarrollo de la idea hasta el final de la producción, en función del objetivo del film. La producción con nociones empíricas y la escasa profesionalización del cine en el país han hecho que las películas se construyan con un concepto difuso de la producción y del rol del productor; se exponen distintos puntos de vista desde el panorama latinoamericano, y, específicamente, desde el ecuatoriano, basándose en parámetros y responsabilidades que debería cumplir el productor creativo, como: la creatividad del productor, la responsabilidad con el entorno laboral, responsabilidad con el espectador y responsabilidad con la película.
Finalmente, se analiza el diario de producción del proyecto de final de carrera Muerte Súbita, en donde en cada fase de la producción se identifican las falencias y aciertos respecto a la producción creativa dentro del proyecto. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Cine y Audiovisuales |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23967 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.