Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23957
Title: Blended learning: video-conferencing to support the development of the speaking skill through task-based learning activities
Authors: Uzhca Guapacasa, Gerardo Santiago
metadata.dc.contributor.advisor: Ortega Auquilla, Diego Patricio
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Aprendizaje
Video Conferencia
Educacion
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 259 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;428
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The purpose of this research project was to determine to what extend video-conferencing, directed by the task-based learning method, influence in the development of the English speaking skill. It was taken into account a blended learning approach called a La Carte Model to deliver this course. College freshmen students majoring in English Language and Literature at Universidad de Cuenca were the study participants. It was applied a pre-test and a post-test to determine the influence that 30 video-conferencing sessions had on the English speaking skill. The overall results showed an improvement of the English speaking skill. It was demonstrated that video-conferencing sessions with task-based learning activities had good results in developing fluency, grammar, vocabulary, pronunciation and interactive communication.
Description: 
El propósito de este proyecto de graduación fue el de determinar hasta qué medida la video-conferencia, dirigido por el método del Task-Based Learning, influye en el desarrollo de la destreza de hablar inglés. Se tomó en cuenta un enfoque de aprendiza mixto denominado A La Carte Model para ofrecer este curso. Estudiantes del primer semestre de la carrera de Lengua y Literatura Inglesa en la Universidad de Cuenca fueron los participantes del estudio. Se aplicó un pre-test y un post-test para determinar la influencia que tiene 30 sesiones de videoconferencia en la destreza de hablar inglés. Los resultados generales mostraron una mejora en la destreza de hablar inglés. Se demostró que las sesiones de videoconferencias con actividades del Task-Based Learning tuvieronbuenos resultados en desarrollar fluidez, gramática, vocabulario, pronunciación y comunicación interactiva.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación. Especialidad de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23957
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdftexto completo4.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00