Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23594
Title: Manual de procesos operativos para hoteles all inclusive en Ecuador: caso Decameron
Authors: Vargas Paredes, Cesar Christian
Quezada Erraez, Karla Johana
metadata.dc.contributor.advisor: Urgilés Contreras, Diana Paola
Keywords: TURISMO
HOTELES DECAMERON
MANUAL DE PROCESOS
PROCESOS OPERATIVOS
EMPRESA HOTELERA
ECUADOR
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 157 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TUR;194
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This present research work is developed in the Decameron Ecuador hotel S.A this is an organization with extensive experience in the national and international tourist area. Hoteles Decameron is a solid company, which provides services under the system called All Inclusive this famous chain of hotels has 44 hotels around the world especially in sun and beach destinations All inclusive service is a system it includes accommodation food unlimited beverages recreation and entertainment that tourists can enjoy. The goal of the present monograph will be to know the various operations that are developed in the commercial areas of all-inclusive hotels presenting a complete analysis with the goal of to provide a manual of operating procedures to provide a change of business management for hotel companies.
Description: 
El presente trabajo de investigación se desarrolla en la Empresa Hotelera Decameron Ecuador S.A una entidad con mucha trayectoria dentro del área turística Nacional e Internacional. Hoteles Decameron es una empresa sólida, que brinda servicios de pernoctación bajo el sistema todo incluido cuenta con 44 hoteles alrededor del mundo especialmente en destinos de sol y playa el servicio todo incluido se relaciona con servicios de alojamiento alimentación bebidas ilimitadas recreación y entretenimiento que los turistas pueden disfrutar. En la presente monografía se dan a conocer las diferentes operaciones que se deben desarrollar en las áreas comerciales de hoteles todo incluido, presentando un análisis completo, con el objetivo de proporcionar un manual de procesos operativos que proporcione un cambio de gestión comercial para empresas hoteleras.
metadata.dc.description.degree: 
Ingeniero en Turismo
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23594
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MANUAL DE PROCESOS OPERATIVOS PARA HOTELES ALL INCLUSIVE EN ECUADOR CASO DECAMERON.pdftexto completo13.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00