Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23462
Title: Estrategia publicitaria para posicionar la marca brainless dentro del mercado
Authors: Cárdenas Quichimbo, Milton Fabricio
Contreras Lupercio, Hernán Patricio
metadata.dc.contributor.advisor: Ramos Balarezo, Pablo
Keywords: Publicidad
Serigrafia
Street Art
Branding
Marca Brainless
Brainless
Marketing
Marca De Ropa
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 130 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TDIS;176
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Brainless is a brand of clothing founded in the city of Cuenca - Ecuador, one of its main features is its graphics stands out in comparison to other brands. To position it developed a set of activities ranging from Street advertising. To the appropriation of the Web.The advertising strategy will be developed by means of guerrilla and Street advertising. This campaign has taken the name of “I’m dying to Brainless,” where celebrities already deceased. Which dress up a new line of products with illustrations under the concept of “Hollywood monsters To complement the advertising campaign, it is necessary to develop some tools, such as Web site, direct mail or mailing and Look Book videos of the launch. All these help for the appropriation of the Web and social networks.
Description: 
Brainless es una marca de ropa fundada en la ciudad de Cuenca- Ecuador, una de sus principales características es que su gráfica resalta en comparación a otras marcas. Para posicionarla se desarrolló un conjunto de actividades que van desde la publicidad Street, hasta la apropiación de la Web. La estrategia publicitaria se desarrollará con medios de publicidad de guerrilla y Street, tal campaña ha tomado el nombre de “Me muero por Brainless”, en donde participan personajes famosos ya fallecidos, los cuales visten una nueva línea de productos con ilustraciones bajo el concepto de “monstruos Hollywoodenses”. Para complementar la campaña publicitaria, es necesario desarrollar algunas herramientas, tales como página Web, correo directo o mailing y videos LookBook de lanzamiento. Todas éstas ayudan para la apropiación de la Web y redes sociales.
metadata.dc.description.degree: 
Diseñador Gráfico
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23462
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdf75.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00