Title: | Monster stories as an useful tool for students of eighth grade at Rosa de Jesús Cordero high school |
Authors: | Sigüenza Garzón, Paúl Ismael |
metadata.dc.contributor.advisor: | León Vélez, María Verónica |
Keywords: | Estrategias De Lectura Enseñanza Del Ingles Literatura |
Issue Date: | 2015 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 89 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;418 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Reading is crucial in the process of learning a foreign language. Thus, this research aims to provide reading alternatives to work with students inside and outside classrooms. It implements activities to go along with the stories in order to assess the students’ comprehension of the readings. The characters of the stories involve all different kinds of monsters, and the plots reveal everyday life situations with a message hidden inside. The three reading strategies this research focuses on are skimming, scanning, and making inferences. By doing so, the students can analyze a reading by searching for general information. Also, they can locate specific information in a text. Finally, they are able to draw conclusions from the data they have available in the stories. The tasks consist of questions about these three proposed reading strategies. The students selected for this study were eighth graders of Rosa de Jesus Cordero high school, and the treatment was administered to sixteen girls. The results reveal the effectiveness monster stories have when working on skimming, scanning, and making inferences. It is established that monster stories can be favorable to develop reading strategies, but they are not completely effective. |
Description: | La lectura es crucial en el proceso de aprendizaje de una lengua extranjera. Por lo tanto, esta investigación tiene como objetivo proporcionar alternativas de lectura para trabajar con estudiantes dentro y fuera de las aulas. Implementa actividades que van acompañadas de sus respectivas historias para evaluar la comprensión lectora de los estudiantes. Los personajes de las historias involucran diferentes tipos de personajes, y las tramas revelan situaciones de la vida cotidiana con un mensaje escondido. Las tres estrategias de lectura en las que se enfoca este trabajo investigativo son skimming o navegar, scanning o explorar y realizar inferencias. Haciendo esto, los estudiantes pueden analizar un texto buscando información general. También, pueden localizar información específica dentro de un texto. Por último, ellos son capaces de generarconclusiones basadas en la información disponible en las historias. Las tareas consisten de preguntas acerca de las tres estrategias de lectura propuestas. Los estudiantes elegidos para este estudio pertenecenal octavo de básica del colegio Rosa de Jesús Cordero, y el tratamiento fue administrado a dieciséis estudiantes. Los resultados demuestran la efectividadque tienen las historias de monstruos al emplear estrategias de lectura de navegación, exploración y realizar inferencias. Se establece que las historias de monstruos pueden ser favorables para desarrollar estrategias de lectura, sin embargo, no son completamente efectivas al momento de trabajar con ellas. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23156 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.