Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23152
Title: Role play activities to reinforce the third semester of the conversation class in the English language major
Authors: Naranjo Salazar, Olga Marina
metadata.dc.contributor.advisor: Pacheco Salazar, Vicente Guillermo
Keywords: ENSEÑANZA DEL INGLES
HABLA
CONVERSACION
EDUCACION
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 87 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;419
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research paper offers information, activities, and material to anyone who is interested in applying role-play activities based on Task-based language method (TBL) to help students, English language major, improve their speaking ability. This research highlights the necessity to enhance the speaking skills through strategies which provide learners with plenty of opportunities for oral communication. Role-play is a suitable strategy to improve speaking skills since it gives students the chance to interact with each other in a classroom using language for communicative purposes based on daily life situations. To develop the role-play activities proposed in this project, the TBL method has been considered since it as role-play is centered on students’ interaction. Besides, this method emphasizes on the use of authentic language through meaningful tasks such as problem solving, finding solutions, giving advice, sharing personal experiences, among others. Role-play activities have been developed in form of lesson plans as a part of the sequence of an English lesson.
Description: 
Este proyecto de pre grado ofrece información, actividades y material a cualquiera que esté interesado en aplicar actividades de juego de roles basadas en el método de Aprendizaje Basado en Tareas (ABT) para ayudar a los estudiantes a mejorar su habilidad del habla. Este proyecto destaca la necesidad de mejorar la habilidad de habla a través de estrategias que ofrezcan al estudiante numerosas posibilidades para la comunicación oral. El juego de roles es una estrategia que brinda a los estudiantes la oportunidad de interactuar con compañeros en el aula utilizando el lenguaje con propósitos comunicativos basados en situaciones de la vida cotidiana. Para el desarrollo de las actividades planteadas en este proyecto se ha considerado el método ABT debido a que este se centra en la interacción de los estudiantes, de la misma forma que lo hace la estrategia del juego de roles. Además éste método hace hincapié en el uso del idioma de forma auténtica a través de tareas significativas, tales como la resolución de problemas, la búsqueda de soluciones, dar consejos, entre otros. En el presente trabajo, las actividades del juego de roles han sido desarrolladas en forma de plan de clase como parte de la secuencia de una lección de Inglés.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23152
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis.pdfTexto completo2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00