Title: | Plan para la creación de la Unidad de Comunicación y Relaciones Públicas en la Empresa Eléctrica Azogues |
Authors: | Ochoa Cárdenas, Jorge Enrique |
metadata.dc.contributor.advisor: | Samaniego Dumas, Diego |
Keywords: | Empresa Imagen Institucional Comunicacion Organizacional Comunidad Azogues |
Issue Date: | 2015 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 133 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TC;377 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Public relations is a science and an intangible productive activity that promotes empathic communication, integration and development of businesses, individuals and the community as a whole. The reason for its existence has gained greater momentum since 1970.
Public relations is a social science, it is still not valued as agent productivity in communities where the companies operate in this case The Utility Azogues. In many cases the benefits of having a PR department are unknown, hence do not qualify as important creation thereof. However it has been considered a strategy, effort, creativity and professionalism , this being the reason for the thesis in which the " PLAN FOR BUILDING UNIT COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS IN THE ELECTRIC COMPANY AZOGUES " was proposed the development plan of institutional image and empathic and creative communication, which includes tactics and techniques to enhance , recover and maintain a good level of organizational communication, is expected to achieve a good recognition and esteem of the general public , hoping it stays in time and not only for a short period .
The Utility Azogues is a company dedicated to distribute and sell electricity under optimum technical and economic conditions to meet customer needs as the basic foundation of society, within the existing legal framework, seeking social and economic balance sustained profitability through processes of continuous improvement and environmental protection. |
Description: | Las Relaciones Públicas son una ciencia y una actividad productiva intangible que promueve la comunicación empática, la integración y el desarrollo de las empresas, de las personas y de la comunidad en su conjunto. Esta razón de ser de su existencia ha tomado mayor fuerza desde 1970.
Las Relaciones Públicas ,ciencia social, que hasta hace algún tiempo no era muy valorada como agente de productividad, donde se desenvuelven las instituciones como es La Empresa Eléctrica Azogues. En muchos casos se desconocen los beneficios de contar con un departamento de relaciones públicas, de ahí que no califiquen de importante la creación del mismo. Sin embargo se ha considerado una estrategia, con esfuerzo, creatividad y profesionalismo, siendo este el motivo del trabajo de tesis en la que se propuso el “PLAN PARA LA CREACIÓN DE LA UNIDAD DE COMUNICACIÓN Y RELACIONES PÚBLICAS, EN LA EMPRESA ELÉCTRICA AZOGUES”, El plan de desarrollo de imagen institucional y de comunicación empática y creativa, la cual engloba tácticas y técnicas, con la cual se espera lograr un buen reconocimiento y estima de la sociedad en general, con la esperanza de que permanezca de forma indefinida.
La Empresa Eléctrica Azogues es una empresa que se dedica a distribuir y comercializar energía eléctrica en condiciones técnicas y económicas óptimas para atender las necesidades de los clientes,en sujeción al marco legal vigente, buscando rentabilidad social y equilibrio económico sostenido, a través de procesos de mejora continua y protección al medio ambiente. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Información |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23139 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.