Title: | Design of a booklet to teach idioms in conversation classes to third-term students of the english language and literature school at Universidad de Cuenca |
Authors: | Campoverde Villavicencio, Mayra Nataly Carpio Cevallos, María José |
metadata.dc.contributor.advisor: | Santillán Iñiguez, Juan José |
Keywords: | Enseñanza Del Ingles Expresion Aprendizaje Educacion |
Issue Date: | 2015 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 307 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;424 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Idioms form part of the English language making it more colorful and vivid; as most of the time, these expressions describe a situation in a better way than literal words. Since idiomatic expressions are in everyday conversations, their teaching should be seen as an important element, especially for those people whose aim is mastering the target language; this is the case of third-term students of the English Language and Literature school at Universidad de Cuenca. For the purpose of introducing idioms to this target group, a booklet that compiles the most commonly used idioms has been designed. To start the collection of those idioms, ten categories were established to limit their search. From this, three hundred idioms were gathered which, in turn, went through a process of filtration using the Corpus of Contemporary American English (COCA) narrowing them down to one hundred twenty idioms. This group of idioms, divided in their categories, was analyzed by eighty native English speakers by means of surveys, in order to obtain the final group of the eighty most commonly used idioms. This group of idioms was the basis for the development of this booklet.According to the native English speakers’ answers, the categories which were most popular are: love with 639 checks out of 640, followed by giving advice with 638, and school with 634. |
Description: | Los modismos forman parte del idioma Inglés lo que lo hace más colorido y pintoresco; como en la mayoría de veces, estas expresiones describen mejor una situación que cuando se utiliza palabras literales. Ya que las expresiones idiomáticas están en las conversaciones diarias, su enseñanza debería ser vista como un elemento importante, especialmente para aquellas personas cuyo objetivo es dominar el lenguaje estudiado; este es el caso de los estudiantes de tercer ciclo de la escuela de Lengua y Literatura Inglesa de la Universidad de Cuenca. Con el propósito de presentar modismos a este grupo objeto, se ha diseñado un librillo que compila los modismos más comúnmente usados. Para empezar la recolección de estos modismos, se establecieron diez categorías para limitar su búsqueda. A partir de esto, trecientos modismos fueron recolectados, los cuales a su vez, pasaron por un proceso de filtración usando el Corpus of Contemporary American English (COCA) reduciéndolos a ciento veinte modismos. Este grupo de modismos, divididos en sus categorías, fue analizado por ochenta nativo hablantes del idioma inglés por medio de encuestas para obtener el grupo final de los ochenta modismos más comúnmente usados. Este grupo de modismos fue la base para el desarrollo de este librillo. De acuerdo, a las respuestas de los nativo hablantes, las categorías más populares fueron: amor con 639 votos de 640; seguidos por la categoría: dar consejo con 638 votos y escuela con 634. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/23135 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.