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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/21753
Title: Auditoría de gestión al sistema de créditos de la Cooperativa de Ahorro y Crédito CREA Ltda. periodo 2014
Authors: Calle Abril, Jéssica Marcela
Guamantario Buele, Miriam Elizabeth
metadata.dc.contributor.advisor: Ayabaca Mogrovejo, Orlando Fabián
Keywords: Sistema De Creditos
Cooperativa De Ahorro Y Credito
Planificacion
Control Interno
Auditoria De Gestion
Contabilidad
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 388 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TCON;873
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This thesis entitled “Management Audit of the Credit System of Cooperativa de Ahorro y Crédito CREA Ltda. during the period 2014”, it contains general aspects of the institution, a theoretical framework that allows the brief outline of the phases of the audit process; the process comprises basically the evaluation of preliminary planning, specific planning, implementing and communicating results. The practical study is applied to the uptake of credit needs, analysis of the borrower, approval, formalization and disbursement which together make up the credit system of the Cooperative, where the verification of existing procedures was accomplished, revision of compliance and evaluation of internal control. With the implementation of audit programs, it was obtained the sufficient competent evidence and execution findings were determined, the final work of auditors is reflected in the performance audit report and the establishment of findings and recommendations issued with the purpose of implementing corrective actions for the shortcomings encountered and contribute to the achievement of objectives and planned goals.
Description: 
La presente tesis titulada “Auditoria de Gestión al Sistema de Créditos de la Cooperativa de Ahorro y Crédito CREA Ltda. durante el periodo 2014, contiene aspectos generales de la institución, un breve marco teórico que permite esquematizar las fases del proceso de Auditoria, el proceso comprende básicamente la evaluación de la planificación preliminar, planificación específica, ejecución y la comunicación de resultados. El estudio práctico está aplicado a la captación de necesidad de crédito, análisis del sujeto de crédito, aprobación, formalización y desembolso que en conjunto conforman el sistema de créditos de la Cooperativa, en donde se cumplió con la verificación de los procedimientos existentes, la revisión del cumplimiento de la normativa legal vigente y la evaluación de control interno. Con la aplicación de los programas de auditoria se obtuvo la evidencia suficiente y competente y con su ejecución se determinaron los hallazgos, el trabajo final de los auditores se ve reflejado en el informe de auditoría gestión así como el establecimiento de conclusiones y recomendaciones emitidas con el propósito de que se implementen acciones correctivas de las falencias encontradas y contribuyan al cumplimiento de objetivos y metas planteadas.
metadata.dc.description.degree: 
Contador Público Auditor
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/21753
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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