Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/21688
Title: El bullying al interior de las instituciones educativas
Authors: Cárdenas Cárdenas, Inés Magali
metadata.dc.contributor.advisor: Montalvo Bernal, José Heriberto
metadata.dc.contributor.assessor: Quesada Orellana, Víctor Manuel
Keywords: Bullyng
Instituciones Educativas
Acoso Escolar
Discriminacion
Tareas Multidisciplinarias
Orientación Familiar
Issue Date: 2015
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 72 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TOF;31
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This paper titled Bullying within educational institutions presents a theoretical and intervention approach to this reality constitutes a major problem for society in the educational context. The investigation of bullying or harassment in educational institutions, has been addressed in the form of paper, divided into three issues: bullying, diagnosis and intervention. The issue of bullying is conceptual, historical reference, characteristics, types and consequences. The theme of diagnostic approaches to the educational institution, requires participants: aggressor, victim and observer, and exposes the view of experts. The issue of intervention proposes a prevention program in the family, school and social context, and legislation to combat bullying. Includes monograph anexos- -in some interesting material on events related to the intervention of society to bullying or bullying
Description: 
El presente trabajo de investigación titulado el Bullying al interior de las instituciones educativas, presenta un acercamiento teórico y de intervención a esta realidad que constituye un problema de consideración para la sociedad, en el contexto educativo. La investigación sobre el bullying o acoso escolar en las instituciones educativas, ha sido abordada en la modalidad de monografía, dividida en tres temáticas: el bullying, su diagnóstico y su intervención. El tema del bullying trata lo conceptual, referencia histórica, características, tipos y consecuencias. El tema del diagnóstico se acerca a la institución educativa, precisa los participantes: agresor, víctima y observador, y expone el punto de vista de los expertos. El tema de intervención propone un programa de prevención en el contexto familiar, escolar y social, y una normativa para combatir el bullying. Incluye la monografía -en anexos- algunos interesantes materiales sobre eventos relacionados con intervención de la sociedad ante el bullying o acoso escolar.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Orientación Familiar
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/21688
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo1.1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00