Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/20784
Title: The effect of moodle in the learning process of business english at an Intermediate Level at Universidad del Pacífico
Authors: Jara Villacreces, Jean Paul
metadata.dc.contributor.advisor: Pacheco Salazar, Vicente Guillermo
Keywords: LECTURA
COMUNICACION VERBAL
PLATAFORMA VIRTUAL
CONSTRUCTIVISMO
UNIVERSIDAD DEL PACIFICO
TESIS DE MAESTRIA EN LENGUA INGLESA Y LINGÜISTICA APLICADA
Issue Date: 2014
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 100 p.
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;823
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
The Universidad del Pacífico (Cuenca branch) was created in 1998, with the goal of providing an educational alternative in the business area. This investigation has been done with an analytical and critical focus in order to observe the effect of a virtual platform in an intermediate business class at the Universidad del Pacífico. It centers on the skills of reading and oral communication (speaking). When creating the activities and assignments for the virtual platform the Constructivism theory was taken into consideration because it encourages students to learn and be at the center of the learning process. The results from the data that was collected along this investigation were put into graphs and tables. Once this was done, the outcome provides a different and up to date strategy for the teachers to use with their students, in turngenerating greater commitment from the people involved in this investigation as well as from the authorities at the university.
Description: 
La Universidad del Pacífico(sucursal Cuenca)fue creado en1998conel objetivo de brindar una alternativa educativaen elárea de negocios.Esta investigaciónse ha realizadocon un enfoqueanalítico y críticocon el fin deobservar el efecto deuna plataforma virtualen una clase denegocios a nivel intermedioen laUniversidad del Pacífico la cual se centra enlas habilidades delectura ycomunicación verbal. Al crearlasactividades y tareasdela plataformavirtualse tuvo en consideración la teoríadel constructivismodebido a que ésta alienta a los estudiantes aaprender ya estar en mediodel proceso de aprendizaje.Los resultados delos datos quese recopilarona lo largo deesta investigaciónfueron convertidos agráficos y tablas. Una vez que esto se haya efectuadoel resultadoofreceuna alternativa diferente yactualizada para que losprofesores puedanemplearcon sus alumnosgenerando a su vezun mayor compromiso delas personas involucradasen esta investigación asícomo de las autoridadesde la Universidad.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/20784
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis.pdftexto completo2.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00