Metodología para la enseñanza de los instrumentos de percusión

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Introduction to Reading unconscious is a series of elaborate texts elucidating many doubts about the rhythm - musical, for example; how to execute certain percussion instruments, historical references, bumps technically referred areas, guided by sound easy assimilation purposes, rudiments syllabic notation understandable exercises. These exercises have been performed by some students at several local projects, one of which is the Children and Youth Orchestra of the Municipality of Cuenca, for a period not exceeding one year with excellent results, this type of methodology is applicable to all students practicing an instrument regardless of percussion under that reading creates the foundation necessary for the application of instrumental technique.

Resumen

En los textos elaborados se han desglosado un gran número de dudas acerca de la rítmica - musical, por ejemplo; la forma de ejecutar ciertos instrumentos de percusión, referentes históricos, áreas de golpes técnicamente indicadas, ejercicios guiados con fines sonoros de fácil asimilación, rudimentos con notación silábica comprensible. Estos ejercicios han sido ejecutados por algunos estudiantes en varios proyectos locales, uno de ellos es la Orquesta Infanto Juvenil del Municipio de Cuenca, durante un período de tiempo no mayor a un año con excelentes resultados, esta forma de metodología es aplicable a todos los estudiantes que practican un instrumento independientemente de los de percusión en virtud de que crea las bases de lectura necesarias para la aplicación de la técnica instrumental.

Keywords

Percusión, Instrumentos de percusión, Lectura rítmica

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TM4MUS;55

Grado Académico

Enlace al documento