Title: | Creación de un medio de comunicación deportivo para Facebook, Instagram y TikTok |
Authors: | Banegas Padilla, Carlos Ismael |
metadata.dc.contributor.advisor: | Beltrán Romero, Juan Francisco |
metadata.dc.description.uri: | 0009-0000-2648-7759 |
metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Sociología::Comunicaciones Sociales |
Keywords: | Periodismo Redes sociales Contenido multimedia |
Issue Date: | 27-Feb-2024 |
metadata.dc.format.extent: | 165 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | submittedVersion |
Abstract: | This degree work focused on the creation of an effective sports media in the social networks Facebook, Instagram and TikTok. It was based on the analysis of sports contents of the media D'rabona, StudioFutbol, La Gambeta and Diario Olé. This helped to learn about the themes and ways of communicating of said media. An exhaustive analysis of the content provided by the aforementioned media was carried out. This analysis sought to identify successful patterns, user participation strategies and content approaches that most caught the user's
attention, which helped with basic ideas for the creation of the new sports media. After analyzing the content, the knowledge acquired in the classroom was put into practice. The communication plan specifically details the main points required by the new sports media, taking into account the best practices identified in the content analysis. It addresses key aspects such as objectives, the possible name of the media, the content to be published, the
frequency of publication and interaction with followers, financing, among other important points of a communication project. The final result of this project is to contribute to the understanding of effective sports communication strategies in social networks and serves as a guide for those interested in developing similar media. |
Description: | El presente trabajo de titulación se centró en la creación un medio de comunicación deportivo efectivo en las redes sociales Facebook, Instagram y TikTok. Se basó en el análisis de contenidos deportivos de los medios de comunicación D’rabona, StudioFutbol, La Gambeta y Diario Olé. Esto ayudó a conocer las temáticas y formas de comunicar de dichos medios. Se realizó un análisis exhaustivo del contenido proporcionado por los medios mencionados anteriormente. Este análisis buscó identificar patrones exitosos, estrategias de participación
del usuario y enfoques de contenido que más llamó la atención el usuario, lo que ayudó con ideas bases para la creación del nuevo medio de comunicación deportivo. Luego de analizar los contenidos se puso en práctica el conocimiento adquirido en las aulas. El plan de comunicación detalla de manera específica los puntos principales que requiere el nuevo medio deportivo, teniendo en cuenta las mejores prácticas identificadas en el análisis de
contenido. Se abordan aspectos clave como los objetivos, el posible nombre del medio, el contenido a publicar, la frecuencia de publicación y la interacción con los seguidores, el financiamiento, entre otros puntos importantes de un proyecto comunicacional. El resultado final de este proyecto es contribuir a la comprensión de estrategias efectivas de comunicación deportiva en redes sociales y sirve como guía para aquellos interesados en desarrollar medios similares. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/43948 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TC;677 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Periodismo |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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