Title: | Approaches, methods and strategies to develop productive skills: an analysis of EFL contexts |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Approaches, methods and strategies to develop productive skills: An analysis of EFL Contexts |
Authors: | Chocho Encalada, Johnny Xavier |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | johnnypd10@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Metodología de la enseñanza |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del ingles Herramientas tecnológicas Lengua extranjera |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 12-Jul-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 53 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;572 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The present research synthesis focuses on the discovery of the most effective method
or approach to teach English productive skills and how these methods contribute to the
development of these productive skills. Fifteen studies, using different approaches and methods
and developed at different settings and levels of formal education, were gathered. These studies
were analyzed, compared, and contrasted taking into consideration the different approaches
and methods used in them. With this analysis, it was possible to find a more precise idea about
the positive results of each approach or method, and the reasons why a certain approach was
more effective than the other. The criteria to select the studies was that they had to be empirical,
and also, they had to be recently published. After the analysis, it can be concluded that it is
impossible to find an approach or method that could be considered the most effective regarding
productive skills teaching, consequently, the adaptation of these approaches and methods
according to learners' context could be a possible solution. Further research about the new
technology tools and how these can enhance these methods and approaches to teach productive
skills is suggested. |
Description: | La presente síntesis de investigación está enfocada a descubrir qué enfoque o método
fue el más efectivo para enseñar habilidades productivas en inglés y cómo estos métodos
contribuyen al desarrollo de dichas habilidades productivas. Se recopilaron quince estudios que
utilizaron diferentes enfoques y métodos que se desarrollaron en diferentes entornos y niveles.
Estos estudios fueron analizados, comparados y contrastados tomando en cuenta los diferentes
enfoques y métodos usados en ellos. Con este análisis, hubo una idea más precisa sobre los
resultados positivos de cada enfoque o método, y las razones por las cuales un determinado
enfoque fue más efectivo que el otro. El criterio para seleccionar los estudios fue que debían
ser empíricos, y además debían ser de reciente publicación. Después del análisis, se puede
concluir en que es imposible determinar un método o enfoque que pudiera considerarse el más
efectivo en cuanto a la enseñanza de habilidades productivas, por lo que la adaptación de estos
enfoques y métodos de acuerdo con el contexto de los alumnos podría ser una posible solución.
Se sugiere más investigación sobre las nuevas herramientas tecnológicas y cómo estas pueden
mejorar estos métodos y enfoques para enseñar habilidades productivas |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39325 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|