Title: | Effects of formulaic language on EFL learners’ speaking performance |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Effects of Formulaic Language on EFL Learners’ Speaking Performance |
Authors: | Zhingri Ordoñez, David Andrés |
metadata.dc.contributor.advisor: | León Vélez, María Verónica |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | davidzh45@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 10-Feb-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 59 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;517 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Formulaic language has been assumed to assist English learners’ speaking performance due to its
characteristic of facilitating language production and comprehension. Accordingly, over the last
years, researchers have attempted to demonstrate whether formulaic language might develop and
improve English learners speaking ability. This research synthesis explores and analyzes the
influence and the effects of formulaic language on EFL learners’ speaking performance.
Eighteen studies published since the year 2000, which showed positive and negative outcomes
regarding the issue of investigation, were synthesized and analyzed. Findings showed that
formulaic language plays a significant role in developing English learners’ speaking skills.
Subsequently, fluency is one of the major effects that the knowledge of formulaic language
might bring to learners’ speaking performance. Additionally, these results suggest that the
availability of formulaic language can help learners add fluency to their speech, and therefore,
come across as proficient speakers. The outcomes of the present research synthesis can raise
awareness of the suitability of teaching and learning formulaic language and promote further
investigations regarding the phenomena to ascertain a clearer standpoint. |
Description: | Se ha asumido que el lenguaje formulaico contribuye con el desempeño oral de los estudiantes
de inglés debido a su característica de facilitar la producción y comprensión del lenguaje. En
consecuencia, en los últimos años, los investigadores han intentado demostrar si el lenguaje
formulaico podría desarrollar y mejorar la capacidad oral de los estudiantes de inglés. Esta
síntesis de investigación explora y analiza la influencia y los efectos del lenguaje formulaico en
el desempeño oral de los estudiantes de inglés como lengua foránea (EFL). Dieciocho estudios
publicados desde el año 2000 que mostraron resultados positivos y negativos con respecto al
tema de investigación fueron sintetizados y analizados. Los hallazgos mostraron que el lenguaje
formulaico juega un papel importante en el desarrollo de las habilidades comunicativas de los
estudiantes de inglés. Por consiguiente, la fluidez es uno de los principales efectos que el
conocimiento del lenguaje formulaico puede aportar al desempeño oral de los alumnos.
Adicionalmente, estos resultados sugieren que la disponibilidad del lenguaje formulaico puede
ayudar a los estudiantes a añadir fluidez a su discurso y, por lo tanto, a presentarse como
hablantes competentes. Los resultados de la presente síntesis de investigación pueden crear
conciencia sobre la idoneidad de la enseñanza y aprendizaje del lenguaje formulaico y promover
futuras investigaciones con respecto al fenómeno para establecer un punto de vista más claro. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35607 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|