Title: | Developing reading comprehension through the use of authentic materials |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Developing Reading Comprehension Through the Use of Authentic Materials |
Authors: | Alvarez Quinga, Juan Diego |
metadata.dc.contributor.advisor: | León Vélez, María Verónica |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | juanchomiles@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Comprensión Aprendizaje |
Issue Date: | 7-Jul-2020 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 50 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;496 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The use of authentic reading materials has been considered a key issue both in the theory
and practice of language teaching. The effectiveness of using authentic reading texts has, by and
large, been accepted, but their application in language classrooms has been sometimes deemed
impractical or complicated. In the Ecuadorian context, there has not been much investigation
carried out regarding the development of reading comprehension and the enhancement of
motivation. The purpose of this study is to present bibliographic information to support the
theory that the use of authentic materials is a significant tool to develop reading comprehension,
improve reading skills, and enhance the motivation of English as a Foreign Language (EFL)
students. Various scholars have supported the theory that the use of authentic materials is
beneficial when learning a foreign language, namely, English, and the variety of such materials
can contribute to enhancing language skills. The present study reviews 15 articles on the subject
of authentic reading materials and motivation with regard to their effect on reading
comprehension. The majority of the research studies was carried out in classroom settings
gathering quantitative and qualitative data. Of the 15 studies, the authors of 14 came to the
conclusion that authentic materials were useful, especially with regard to the enhancement of
reading comprehension skills, the natural use of language, and motivation leading to reading
interest. The present bibliographic research might be used by classroom practitioners and
curriculum designers since the results underline the effectiveness of the inclusion of authentic
reading materials. |
Description: | El uso de materiales auténticos de lectura se ha considerado un tema trascendental en la
teoría y práctica de la enseñanza de idiomas. La efectividad del uso de textos auténticos de
lectura ha sido aceptada, pero su aplicación en las aulas de idiomas se considera poco práctica o
complicada. En el contexto ecuatoriano, no se ha investigado a profundidad el desarrollo de la
comprensión lectora y el aumento de la motivación. El propósito de este estudio es presentar
información bibliográfica acerca del uso de materiales auténticos como una herramienta
significativa para aprender inglés, desarrollar la comprensión lectora, mejorar las habilidades de
lectura y aumentar la motivación en los estudiantes. Varios investigadores han apoyado que el
uso de materiales auténticos es imprescindible para aprender un idioma extranjero como el inglés
y mejorar las habilidades lingüísticas. El presente estudio examina 15 artículos sobre motivación,
uso de materiales auténticos de lectura y su efecto en la comprensión lectora. La mayoría de los
estudios de investigación revisados se realizaron dentro del aula de clase y recogieron datos
cuantitativos y cualitativos. De los 15 estudios, 14 autores llegaron a la conclusión de que los
materiales auténticos eran útiles, especialmente en la mejora de las habilidades de comprensión
de lectura, el uso natural del lenguaje y la motivación que fomenta el interés por la misma. El
trabajo de investigación podría ser utilizado por profesores y diseñadores de currículos ya que los
resultados destacan la efectividad de la inclusión de materiales auténticos de lectura |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34661 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.