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Title: Plan de negocios para la creación de una empresa de catering en el cantón El Pangui, Zamora Chinchipe
Authors: Jaya Cabrera, Tania Maribel
metadata.dc.contributor.advisor: Astudillo Durán, Silvana Vanessa
Keywords: Gastronomía
Alimentación
Negocios
Issue Date: 23-Jun-2020
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 178 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TGAS;260
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The purpose of this intervention project is to develop a business plan to determine the feasibility of setting up a catering company in the canton of El Pangui, Zamora Chinchipe province. The target market to which the company is directed is the staff of a mining company, the purpose is to meet their needs, providing a service and products of excellence, allowing consumers to feel at ease and satisfied. Two research techniques, the product test and de price test, were used for the market study, which were applied to the company´s target market. With the results obtained it was possible to analyse the perception of customers, which allows to improve the products and prices. The results were favourable with high acceptance rates for snacks. The financial structure of the project was analysed, where the costs of incorporation, administration, marketing and production were taken into account; in addition, the flow of funds was studied to know the liquidity of the company and thus make decisions; also the financial indicators NPV and IRR were applied, the results showed that the project is profitable and financially viable.
Description: 
El presente proyecto de intervención tiene como finalidad elaborar un plan de negocios para determinar la factibilidad de la creación de una empresa de catering en el cantón El Pangui, de la provincia de Zamora Chinchipe. El mercado meta al cual se dirige la empresa es el personal de una minería, el propósito es cubrir sus necesidades, brindando un servicio y productos de excelencia, permitiendo que los consumidores se sientan a gusto y satisfechos. Para el estudio de mercado se utilizó dos técnicas de investigación, el test de producto y el test de precio, que fueron aplicados al mercado meta de la empresa. Con los resultados obtenidos se pudo analizar la percepción de los clientes, lo que permite mejorar los productos y precios. Los resultados fueron favorables con altos porcentajes de aceptación de los bocaditos. Se analizó la estructura financiera del proyecto, donde se tuvieron en cuenta los costos de constitución, administración, marketing y producción; además se estudió el flujo de fondos para conocer la liquidez de la empresa y así tomar decisiones; también se aplicó los indicadores financieros VAN y TIR, los resultados evidenciaron que el proyecto es rentable y viable desde el punto de vista financiero.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Gastronomía y Servicio de Alimentos y Bebidas
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34531
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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