Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34159
Title: Enhancing L2 Young Learners’ Speaking Skill through Content-Based Games
Authors: Juca Castro, Cristina Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Orellana Mora, Susana Ximena
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: crisdi29@gmail.com
Keywords: Juego
Habilidad
Destreza
Comunicación
metadata.dc.audience.educationLevel: Tesis de Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
Issue Date: 12-Mar-2020
metadata.dc.ucuenca.embargoend: 11-Nov-2050
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 54 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TM4;1696
metadata.dc.type: masterThesis
Abstract: 
The purpose of this research project is to determine if the use of content-based games can help L2 students improve their speaking skills. This research project was focused on answering the following questions: (1) In what degree does the use of content-based games inside the English class help sixth-grade students from Unidad Educativa Particular “Rosa de Jesús Cordero” (Catalinas) to enhance their L2 speaking skills? (2) Which subskill would have the greatest impact by developing oral communication in an L2 class content? The research involved ten games that were designed based on the students’ age and the school year academic level. There were sixty-eight students as participants, who were divided into two groups of thirty-four students, which started at the beginning of the school year. The students of each group were not a homogenous English level group. Content-based games learning strategy was applied inside the classroom to encourage the students to improve their L2 speaking skills. A pre-test and post-test were applied in order to measure the participants speaking skills before and after the intervention as the treatment group as the control group. The quantitative approach was developed in this research. Findings revealed that the use of content-based games learning strategies had a significant impact on the students on the subskill message for the treatment group than for the control group.
Description: 
El propósito de este proyecto de investigación fue determinar si el uso de juegos basados en contenido puede ayudar a los estudiantes de L2 a mejorar su habilidad para hablar. Las preguntas de la investigación fueron las siguientes: (1) ¿En qué grado el uso de juegos basados en contenido dentro de la clase de inglés ayuda a los estudiantes de sexto grado de la Unidad Educativa Particular "Rosa de Jesús Cordero" (Catalinas) a mejorar sus habilidades para hablar L2? (2) ¿Qué sub-destreza tendría el mayor impacto al desarrollar comunicación oral en un contenido de clase L2? Sesenta y ocho estudiantes que se dividieron en dos grupos al comienzo del año escolar fueron parte de este proyecto de estudio. Los estudiantes de cada grupo no eran un grupo de nivel de inglés homogéneo. Se aplicó una estrategia de aprendizaje de juegos basada en el contenido dentro del aula para motivar a los estudiantes a mejorar su destreza para hablar L2. Se aplicaron instrumentos de prueba previa y prueba posterior en el proyecto, además, se planificaron y desarrollaron 10 juegos los cuales fueron tomados en cuenta y desarrollados con el contenido durante la participación. El enfoque cuantitativo se desarrolló en esta investigación. Los resultados revelaron que la estrategia de aprendizaje de contenidos a través de juegos tuvo un impacto significativo en la sub destreza mensaje para el grupo de tratamiento que para el grupo de control.
metadata.dc.description.degree: 
Magíster en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34159
Appears in Collections:Tesis Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdf
  Until 2050-11-12
Versión presentada (acceso restringido)1.42 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00