Title: | The effectiveness of sustained silent reading in the EFL classroom |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effectiveness of Sustained Silent Reading in the EFL Classroom |
Authors: | Romero Castro, Walter Roberto |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rodas Pacheco, Fabián Darío |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | waltrom184@gmail.com |
Keywords: | Lengua inglesa Enseñanza inglesa Lectura |
Issue Date: | 26-Feb-2020 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 78 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;495 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Reading is one of the most important skills students need in order to succeed in school and in
life. A shared hypothesis about reading is that students improve their reading competence by
reading in great amounts. The present study is a research synthesis, which reviews recent
research into the overall effectiveness of an in-class extensive reading program known as
Sustained Silent Reading in the English as a Foreign Language context. The study includes
experimental and quasi-experimental studies conducted in diverse educational institutions around
the world where English is taught as a foreign language among students whose ages ranged from
13 to adulthood. After a thorough literature search and by defining an inclusion and exclusion
criteria, a total number of 15 primary studies (one PhD dissertation and 14 research articles) from
2000 to 2018 involving a total of 1,264 participants were gathered. The research synthesis aimed
to explore whether sustained silent reading was effective in improving students’ cognitive skills
such as reading comprehension. It also explored the affective benefits on students such as
shifting their attitude towards reading. Findings revealed that (1) sustained silent reading plays a
significant role on improving EFL students’ reading comprehension, and (2) sustained silent
reading has a substantial effect in increasing EFL students’ reading attitudes. At the end of this
synthesis, the results and conclusions in the current research are discussed and the possible
recommendations are suggested. |
Description: | La lectura es una habilidad esencial que necesitan los estudiantes para tener éxito en los estudios
y en la vida. Una hipótesis común sobre la lectura es que los estudiantes mejoran su competencia
lectora al leer en grandes cantidades. El presente estudio es una síntesis de investigación, que
examina estudios recientes sobre la efectividad de un programa de lectura conocido como
Lectura Silenciosa Sostenida en el contexto de la enseñanza del inglés como idioma extranjero.
Este análisis incluye estudios experimentales y cuasi experimentales realizados en diversas
instituciones educativas alrededor del mundo donde el inglés se enseña como idioma extranjero y
cuyos estudiantes tiene edades que oscilan desde los 13 años hasta la edad adulta. Después de
una búsqueda exhaustiva en la literatura y al definir un criterio de inclusión y exclusión, se
reunieron un total de 15 estudios primarios (una tesis de doctorado y 14 artículos de
investigación) de 2000 a 2018 con un total de 1,264 participantes. Esta síntesis de investigación
tuvo como objetivo principal descubrir si la lectura silenciosa sostenida era efectiva para mejorar
habilidades cognitivas de los estudiantes, tal como la comprensión de lectura. También exploró
los beneficios afectivos en los estudiantes, tal como cambiar su actitud hacia la lectura. Los
hallazgos revelaron que (1) la lectura silenciosa sostenida juega un papel importante en la mejora
de la comprensión de lectura de los estudiantes, y (2) la lectura silenciosa sostenida tiene un
efecto sustancial en el cambio de las actitudes de los estudiantes hacia el acto de la lectura. Al
final de esta síntesis, se discuten los resultados y conclusiones de la investigación actual y se
sugieren las posibles recomendaciones |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34053 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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