Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5384
Title: Student reading behaviors and preferences at public and private universities in Ecuador: a comparative study
Other Titles: Maskana. Revista científica
Authors: Hoof, Hubert B. van
Sharma, Amit
Moon, Joonho
Universidad de Cuenca
Dirección de Investigación de la Universidad de Cuenca
Galarza Cordero, Miguel Angel
Farfán Pacheco, Karina
DIUC
Keywords: LECTURA
ANALISIS COMPARATIVO
ROL DEL PROFESOR
ESTUDIO DE CASO
HABITOS DE LECTURA
UNIVERSIDAD DE CUENCA
UNIVERSIDAD DEL AZUAY
Issue Date: Jun-2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: pp. 1-15
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
metadata.dc.type: Article
Abstract: 
Reading compliance is reading assigned course materials in preparation for class. Previous research in university settings in the US suggests that compliance with a professor’s request to prepare for class among undergraduate students is low. This paper reports on a study conducted among undergraduate students at the Universities of Cuenca and Azuay in Cuenca, Ecuador to assess their reading behaviors and preferences as well as the factors that influence their decisions to comply or not comply with their professors’ assigned course readings. The study found that, whereas students are generally positive about the value of their reading assignments, they do not read much. Considerable differences of opinion exist between public and private university students on the topic. The study advocates a more active role for professors in enhancing students reading behaviors and suggests opportunities for future research.
Description: 
El cumplimiento de lectura es el proceso de leer los materiales del curso asignados, para la preparación de la clase. Investigaciones previas en entornos universitarios en los Estados Unidos, sugieren que el cumplimiento de la petición de un profesor para preparar la clase entre los estudiantes universitarios es bajo. Este documento informa sobre un estudio realizado entre los estudiantes de pregrado en las universidades de Cuenca y Azuay, en la ciudad de Cuenca, Ecuador; con el fin de evaluar sus comportamientos y preferencias de lectura. Así también, los factores que influyen en sus decisiones para cumplir o no cumplir con las lecturas del curso asignadas por sus profesores. El estudio encontró que, mientras los estudiantes son positivos sobre el valor de sus tareas de lectura en general, no leen mucho. Existen considerables diferencias de opinión entre los estudiantes universitarios públicos y privados sobre el tema. El estudio aboga por un papel más activo de los profesores en mejorar los comportamientos de lectura de los estudiantes y sugiere oportunidades para futuras investigaciones.
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/5384
ISSN: 1390-6143
Appears in Collections:Volumen 4 No. 1 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MASKANA 4101.pdftexto completo217.61 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00