Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42212
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNúñez, Ana Gabriela
dc.contributor.authorSilva Feraud, Ivan Francisco
dc.contributor.authorSolano Quinde, Lizandro Damian
dc.contributor.authorZuñiga Prieto, Miguel Angel
dc.contributor.authorEcheverria Barzola, Vanessa Ivonne
dc.contributor.authorDe laet, Tinne
dc.date.accessioned2023-06-19T13:00:51Z-
dc.date.available2023-06-19T13:00:51Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-166546521-2
dc.identifier.issn0000-0000
dc.identifier.urihttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85147730377&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=a74e0f8f88d6a901d8eac47895f8caca&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28Learning+Analytics+to+Support+the+Provision+of+Feedback+in+Higher+Education%3A+a+Systematic+Literature+Review%29&sl=122&sessionSearchId=a74e0f8f88d6a901d8eac47895f8caca
dc.description.abstractThe digital transformation in higher education (HE) makes it important for students to acquire self-regulated learning (SRL) skills. Timely feedback is considered a powerful means for developing these skills, and learning analytics (LA) is a promising approach for high-quality and scalable feedback. This paper presents a systematic literature review on LA feedback tools to improve SRL skills in HE hereby contributing to the understanding of the current state of the art and the identification of remaining existing gaps. After reviewing 31 articles, our results indicate that research on LA feedback tools to support SRL is relatively limited and these investigations often lack a solid theoretical basis in SRL. We also found that these LA feedback tools are mostly targeted to students, and that there is a limited evaluation of the impact of these LA feedback tools. This systematic literature review calls to action to perform empirical research for measuring the impact of these tools.
dc.language.isoes_ES
dc.publisherIEEE
dc.source17th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2022
dc.subjectFeedback
dc.subjectTime management
dc.subjectLearning analytics
dc.subjectSelf-regulation Learning
dc.subjectHigher education
dc.titleLearning Analytics to Support the Provision of Feedback in Higher Education: a Systematic Literature Review
dc.title.alternative
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.description.cityArmenia
dc.ucuenca.idautor0000-0002-4996-0390
dc.ucuenca.idautor0915856371
dc.ucuenca.idautor0102428893
dc.ucuenca.idautor0102498052
dc.ucuenca.idautor0920875796
dc.ucuenca.idautor0000-0003-0624-3305
dc.identifier.doi10.1109/LACLO56648.2022.10013324
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio06 - Información y Comunicación (TIC)
dc.ucuenca.afiliacionNúñez, A., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionSilva, I., Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionSolano, L., Universidad de Cuenca, Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Telecomunicaciones(DEET), Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionZuñiga, M., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionEcheverria, V., Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionDe laet, T., KU Leuven (Katholieke Universiteit Leuven), Leuven, Belgica
dc.ucuenca.correspondenciaNúñez, Ana Gabriela, anag.nunez@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.correspondenciaSilva Feraud, Ivan Francisco, isilva@espol.edu.ec
dc.ucuenca.correspondenciaSolano Quinde, Lizandro Damian, lizandro.solano@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.correspondenciaZuñiga Prieto, Miguel Angel, miguel.zunigap@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.correspondenciaEcheverria Barzola, Vanessa Ivonne, vecheverria@cti.espol.edu.ec
dc.ucuenca.correspondenciaDe laet, Tinne, Tinne.DeLaet@kuleuven.be
dc.ucuenca.volumenVolumen 1
dc.ucuenca.indicebibliograficoSCOPUS
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio2. Ingeniería y Tecnología
dc.ucuenca.paisCOLOMBIA
dc.ucuenca.conferencia17th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2022
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico061 - Información y Comunicación (TIC)
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2022-10-17
dc.ucuenca.fechafinconferencia2022-10-21
dc.ucuenca.organizadorconferenciaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaInstitute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
dc.ucuenca.urifuentehttp://www.wikicfp.com/cfp/servlet/event.showcfp?eventid=158829
dc.contributor.ponenteZuñiga Prieto, Miguel Angel
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf192.25 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00