Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42212
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Núñez, Ana Gabriela | |
dc.contributor.author | Silva Feraud, Ivan Francisco | |
dc.contributor.author | Solano Quinde, Lizandro Damian | |
dc.contributor.author | Zuñiga Prieto, Miguel Angel | |
dc.contributor.author | Echeverria Barzola, Vanessa Ivonne | |
dc.contributor.author | De laet, Tinne | |
dc.date.accessioned | 2023-06-19T13:00:51Z | - |
dc.date.available | 2023-06-19T13:00:51Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-166546521-2 | |
dc.identifier.issn | 0000-0000 | |
dc.identifier.uri | https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85147730377&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=a74e0f8f88d6a901d8eac47895f8caca&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28Learning+Analytics+to+Support+the+Provision+of+Feedback+in+Higher+Education%3A+a+Systematic+Literature+Review%29&sl=122&sessionSearchId=a74e0f8f88d6a901d8eac47895f8caca | |
dc.description.abstract | The digital transformation in higher education (HE) makes it important for students to acquire self-regulated learning (SRL) skills. Timely feedback is considered a powerful means for developing these skills, and learning analytics (LA) is a promising approach for high-quality and scalable feedback. This paper presents a systematic literature review on LA feedback tools to improve SRL skills in HE hereby contributing to the understanding of the current state of the art and the identification of remaining existing gaps. After reviewing 31 articles, our results indicate that research on LA feedback tools to support SRL is relatively limited and these investigations often lack a solid theoretical basis in SRL. We also found that these LA feedback tools are mostly targeted to students, and that there is a limited evaluation of the impact of these LA feedback tools. This systematic literature review calls to action to perform empirical research for measuring the impact of these tools. | |
dc.language.iso | es_ES | |
dc.publisher | IEEE | |
dc.source | 17th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2022 | |
dc.subject | Feedback | |
dc.subject | Time management | |
dc.subject | Learning analytics | |
dc.subject | Self-regulation Learning | |
dc.subject | Higher education | |
dc.title | Learning Analytics to Support the Provision of Feedback in Higher Education: a Systematic Literature Review | |
dc.title.alternative | ||
dc.type | ARTÍCULO DE CONFERENCIA | |
dc.description.city | Armenia | |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0002-4996-0390 | |
dc.ucuenca.idautor | 0915856371 | |
dc.ucuenca.idautor | 0102428893 | |
dc.ucuenca.idautor | 0102498052 | |
dc.ucuenca.idautor | 0920875796 | |
dc.ucuenca.idautor | 0000-0003-0624-3305 | |
dc.identifier.doi | 10.1109/LACLO56648.2022.10013324 | |
dc.ucuenca.version | Versión publicada | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 06 - Información y Comunicación (TIC) | |
dc.ucuenca.afiliacion | Núñez, A., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | Silva, I., Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | Solano, L., Universidad de Cuenca, Departamento de Ingeniería Eléctrica, Electrónica y Telecomunicaciones(DEET), Cuenca, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | Zuñiga, M., Universidad de Cuenca, Departamento de Ciencias de la Computación, Cuenca, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | Echeverria, V., Escuela Superior Politécnica del Litoral (ESPOL), Guayaquil, Ecuador | |
dc.ucuenca.afiliacion | De laet, T., KU Leuven (Katholieke Universiteit Leuven), Leuven, Belgica | |
dc.ucuenca.correspondencia | Núñez, Ana Gabriela, anag.nunez@ucuenca.edu.ec | |
dc.ucuenca.correspondencia | Silva Feraud, Ivan Francisco, isilva@espol.edu.ec | |
dc.ucuenca.correspondencia | Solano Quinde, Lizandro Damian, lizandro.solano@ucuenca.edu.ec | |
dc.ucuenca.correspondencia | Zuñiga Prieto, Miguel Angel, miguel.zunigap@ucuenca.edu.ec | |
dc.ucuenca.correspondencia | Echeverria Barzola, Vanessa Ivonne, vecheverria@cti.espol.edu.ec | |
dc.ucuenca.correspondencia | De laet, Tinne, Tinne.DeLaet@kuleuven.be | |
dc.ucuenca.volumen | Volumen 1 | |
dc.ucuenca.indicebibliografico | SCOPUS | |
dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 2. Ingeniería y Tecnología | |
dc.ucuenca.pais | COLOMBIA | |
dc.ucuenca.conferencia | 17th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2022 | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías | |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado | 2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 061 - Información y Comunicación (TIC) | |
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos | |
dc.ucuenca.fechainicioconferencia | 2022-10-17 | |
dc.ucuenca.fechafinconferencia | 2022-10-21 | |
dc.ucuenca.organizadorconferencia | Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) | |
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferencia | Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) | |
dc.ucuenca.urifuente | http://www.wikicfp.com/cfp/servlet/event.showcfp?eventid=158829 | |
dc.contributor.ponente | Zuñiga Prieto, Miguel Angel | |
Appears in Collections: | Artículos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
documento.pdf | 192.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|