Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4118
Title: Adquisición de la lectoescritura y factores que la condicionan
Authors: Carrión Narea, Gabriela Emperatriz
metadata.dc.contributor.advisor: Rosales Jaramillo, Guido Leonel
Keywords: Lectoescritura
Destreza
Habilidades Cognitivas
Educacion
Niño
Niña
Enseñanza
Aprendizaje
Psicologia Educativa
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 59 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TPSE;282
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This monograph named “Acquisition of Reading and Writing and their Conditioning Factors” has been developed to address the conditions and issues related to reading and writing in an analytical and reflexive way, having in mind the main participants of education and taking into account the evolutionary aspects during the school phase. There is a description of the various factors that take part as the child’s basic functions mature which allow him/her to perform certain skills that facilitate interaction with children their age and adults in the same context of the educational environment. This constructivism-focused analysis also addresses the cognitive abilities that are involved and are considered from a holistic perspective as a conditioning factor in the teaching-learning process.
Description: 
El presente trabajo monográfico denominado “La adquisición de la lectoescritura y factores que la condicionan” ha sido elaborado para abordar de manera analítica y reflexiva las condiciones y los aspectos que giran en torno a la lectoescritura pensando en los protagonistas de la Educación y teniendo en cuenta los aspectos evolutivos en la etapa escolar. Se describen diversos factores que intervienen mientras el niño/a va madurando sus funciones básicas, que le permiten llevar a cabo ciertas destrezas que facilitan la interacción con niños/as de su edad y adultos en un mismo contexto, del ámbito educativo. Este análisis de enfoque constructivista aborda también las habilidades cognitivas que intervienen o son consideradas desde una perspectiva holística, como factor condicionante dentro del proceso de enseñanza y aprendizaje.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la especialización de Psicología Educativa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4118
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo728.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00