Title: | The potential contribution of e-learning in the enhancement of english reading comprehension |
Other Titles: | La contribución potencial del aprendizaje virtual en la mejora de la comprensión lectora en inglés |
Authors: | Calle León, Patricio Rolando Calero Campaña, Mario Xavier |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | Calle León, Patricio Rolando, patricio.callel@ucuenca.edu.ec |
Keywords: | E-learning Connectivism Moodle Reading |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: | 6. Humanidades |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: | 6.2.2 Idiomas Específicos |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 6.2 Lengua y Literatura |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 01 - Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 0111 - Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 011 - Educación |
Issue Date: | 2021 |
metadata.dc.ucuenca.volumen: | Volumen 0, número 0 |
metadata.dc.source: | EDULEARN21 Proceedings |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.21125/edulearn.2021.2332 |
Publisher: | IATED Academy |
metadata.dc.description.city: | Madrid |
metadata.dc.type: | ARTÍCULO DE CONFERENCIA |
Abstract: | The boom of online education occurred in the 2000s with the beginning of the computer age, when instructional design experienced relevant changes that led to the development of models, learning methods and new theories, such as the Learning Theory for the Digital Age, Connectivism. This research deals with e-Learning in the context of enhancing reading comprehension since Reading texts in English is important to Universidad de Cuenca students’ careers. The aim of the study was to establish how a formal web-based course enhanced students’ English reading comprehension. Quantitative pre and post-tests were administered to determine the participants’ level of knowledge before and after immersion in the e-Learning course. Main findings showed a significant increase in the reading skills of the students who took the course using a formal web-based platform. At the end of the treatment an open-ended questionnaire was administered on-line via Google Forms in order to collect students' perceptions of their English learning journey through this innovative approach. Also of note is the fact that in the evaluation of the content in the formal web-based course, especially designed for this study, a large average of participants agreed or strongly agreed that the activities were well organized and stimulated them to participate. It is imperative to amplify and promote the implementation of e-Learning by sharing the beneficial aspects of its use as confirmed in this study. |
Description: | El auge de la educación en línea se dio en la década del 2000 con el inicio de la era de las computación, cuando el diseño instruccional experimentó cambios relevantes que llevaron al desarrollo de modelos, métodos de aprendizaje y nuevas teorías, como la Teoría del Aprendizaje para la Era Digital, el Conectivismo. Esta investigación se enfoca en el aprendizaje electrónico (e-Learning) en el contexto de mejorar la comprensión lectora ya que la lectura de textos en inglés es importante para la carrera de los estudiantes de la Universidad de Cuenca. El objetivo del estudio fue establecer cómo un curso virtual mejoraba la comprensión de lectura en inglés de los estudiantes. Se administraron pruebas cuantitativas previas y posteriores para determinar el nivel de conocimiento de los participantes antes y después de la inmersión en el curso de en línea. Los principales hallazgos mostraron un aumento significativo en las habilidades de lectura de los estudiantes que tomaron el curso virtual. Al final del tratamiento, se administró un cuestionario abierto en línea a través de Google Forms para recopilar las percepciones de los estudiantes sobre su experiencia en el aprendizaje del inglés a través de este enfoque innovador. También es de destacar el hecho de que, en la evaluación del contenido del curso formal basado en la web, especialmente diseñado para este estudio, un gran promedio de participantes estuvo de acuerdo o muy de acuerdo en que las actividades estaban bien organizadas y los estimulaban a participar. Es imperativo ampliar y promover la implementación de curso en línea compartiendo los aspectos beneficiosos de su uso como se confirma en este estudio. |
URI: | https://library.iated.org/view/CALLE2021POT |
metadata.dc.ucuenca.urifuente: | https://library.iated.org/publications/EDULEARN21 |
ISBN: | 978-84-09-31267-2 |
ISSN: | 2340-1117 |
Appears in Collections: | Artículos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.