Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38025
Title: Can feedback based on predictive data improve learners' passing rates in MOOCs? a preliminary analysis
Authors: Pérez Sanagustín, María del Mar
Pérez Álvarez, Ronald Antonio
Maldonado Mahauad, Jorge Javier
Villalobos, Esteban
Hilleger, Isabel
Hernández Correa, Josefina
Sapunar, Diego
Moreno Marcos, Pedro Manuel
Muñoz Merino, Pedro
Delgado Kloos, Carlos
Imaz, Jon
Keywords: Feedback
MOOC
Prediction
Self regulated learning
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 2. Ingeniería y Tecnología
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 2.11.2 Otras Ingenierias y Tecnologías
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 2.11 Otras Ingenierias y Tecnologías
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 07 - Ingeniería, Industria y Construcción
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0714 - Electrónica y Automatización
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 071 - Ingeniería y Profesiones Afines
Issue Date: 2021
metadata.dc.ucuenca.embargoend: 10-Feb-2023
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 0
metadata.dc.source: L@S 2021 - Proceedings of the 8th ACM Conference on Learning @ Scale
metadata.dc.identifier.doi: 10.1145/3430895.3460991
Publisher: Association for Computing Machinery
metadata.dc.description.city: 
Potsdam
metadata.dc.type: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
This work in progress paper investigates if timely feedback increases learners’ passing rate in a MOOC. An experiment conducted with 2,421 learners in the Coursera platform tests if weekly messages sent to groups of learners with the same probability of dropping out the course can improve retention. These messages can contain information about: (1) the average time spent in the course, or (2) the average time per learning session, or (3) the exercises performed, or (4) the video-lectures completed. Preliminary results show that the completion rate increased 12% with the intervention compared with data from 1,445 learners that participated in the same course in a previous session without the intervention. We discuss the limitations of these preliminary results and the future research derived from them.
URI: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85108120489&doi=10.1145%2f3430895.3460991&origin=inward&txGid=a7915ed189d9e98084e76f2f51756552
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://dl.acm.org/doi/proceedings/10.1145/3430895
ISBN: 978-145038215-1
ISSN: 0000-0000
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
prePostPrint.pdfprePostPrint722.49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
documento.pdfdocument1.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00