Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCabrera Moreno, Sandra Leonor-
dc.date.accessioned2021-11-09T19:30:26Z-
dc.date.available2021-11-09T19:30:26Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://revistas.uide.edu.ec/index.php/innova/article/view/217/302-
dc.description.abstractStandardized tests, as other elements of oppression, “originate, develop and are contained” within a matrix of domination (Collins, 2009). Since the use of standardized tests reproduces social hierarchies and inequality, I analyze how the three functions of John Dewey’s democratic education (Bowles & Gintis, 2011) contradict one another and reveal the anti-dialogical nature of the process of admission to public higher education. To develop this argument, I provide a brief historical review of the origins of standardized testing. Then I discuss how the integrative, egalitarian and developmental functions of education have no relationship in the discourse of the national system of evaluation.-
dc.language.isoes_ES-
dc.sourceINNOVA Research Journal-
dc.subjectStandardized tests-
dc.subjectOppression-
dc.subjectDemocratic education-
dc.subjectPublic university-
dc.titleThe oppressive nature of admission tests to public higher education-
dc.title.alternativeLa naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior pública-
dc.typeARTÍCULO-
dc.ucuenca.idautor0105027049-
dc.identifier.doi10.33890/innova.v2.n6.2017.217-
dc.ucuenca.versionVersión publicada-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio01 - Educación-
dc.ucuenca.afiliacionCabrera, S., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador-
dc.ucuenca.correspondenciaCabrera Moreno, Sandra Leonor, sandra.cabreram09@ucuenca.edu.ec-
dc.ucuenca.volumenVolumen 0, número 0-
dc.ucuenca.indicebibliograficoLATINDEX-
dc.ucuenca.numerocitaciones0-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.3 Ciencias de la Educación-
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.3.1 Educación en general-
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico011 - Educación-
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0111 - Ciencias de la Educación-
dc.ucuenca.urifuentehttp://revistas.uide.edu.ec/index.php/innova/index-
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument281.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00