Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37124
Title: Differentiated instruction on reading skills at higher education level
Other Titles: Instrucción diferenciada sobre habilidades de lectura a nivel de Educación Superior
Authors: Hernandez Cherrez, Elsa De los angeles
Galora Moya, Nelly Patricia
Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad
Keywords: Differentiated instruction
Learning styles
Readiness level
Reading skills
Tiered Assignments
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.5.1 Otras humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.5 Otras Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2020
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 6, número 10
metadata.dc.source: Cienciamatria
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
The development of reading skills from early levels is the key tool to success not only in the academic context; but also for personal development. Reading at literal level is the starting point where students get the basic skills to develop comprehension reading skills at a higher level. The purpose of this study was identify the extent to which English teachers from elementary level groups of English as a Foreign Language (EFL) are aware of the effect of the implementation of Differentiated Instruction (DI) on the reading skills development. A total of 20 EFL teachers were surveyed in this investigation. Initially, teachers were asked to answer some questions about differentiated instruction, and later on, students of an experimental group were tested after the implementation of DI. The results showed a positive impact of DI on the development of reading skills, since there was a significant gain in the post test scores. There was also evidence of lack of awareness teachers have about the positive effect that DI has on the development of reading skills. The differentiated strategies met students’ needs, readiness level, learning styles and interests. Working under different modalities made students´ engagement easier through the implementation of differentiated reading modalities: peer reading, reading in groups, reading alone and reading for fluency. The teacher assisted the learners through the processes of content differentiation, process and product presentations. As a result, it was found advisable to apply a replica of this quasi-experiment to students of higher levels to see and confirm the great benefits of the implementation of Differentiated Instruction on the development of reading skills. Finally, based on the findings from questions were teachers were asked about DI, an e-book with differentiated strategies was developed to encourage and guide its implementation.
Description: 
El desarrollo de habilidades de lectura desde los primeros niveles es la herramienta clave para el éxito, no solo en el contexto académico, sino también para el desarrollo personal. Leer a un nivel literal es el punto de partida para que los estudiantes adquieran los conocimientos básicos para desarrollar habilidades de comprensión lectora en niveles avanzados. El propósito de esta investigación fue identificar hasta qué punto los profesores de Inglés de los niveles principiantes de estudiantes de Inglés como lengua extranjera conocen los efectos de la implementación de la Instrucción Diferenciada (DI por sus siglas en Inglés) en el desarrollo de las destrezas de Lectura. A total of 20 EFL teachers were surveyed in this investigation. Initially, teachers were asked to answer some questions about differentiated instruction, and later on, students of an experimental group were tested after the implementation of DI. Un total de 20 profesores de inglés como lengua extranjera participaron en esta investigación. Inicialmente, se les pidió a los profesores contestas preguntas acerca de la instrucción diferenciada, y después, los estudiantes de un grupo experimental fueron evaluados, después de haber sido intervenidos. Los resultados mostraron que el impacto del uso de DI tuvo un impacto positivo desarrollo de destrezas de lectura, ya que hubo un mejoramiento notable en los promedios de evaluaciones. Así mismo, se encontró evidencia de falta de conocimiento de los profesores acerca de los posibles efectos positivos del uso de la instrucción diferenciada en el desarrollo de las destrezas de lectura. Las estrategias diferenciadas cubrieron las necesidades, el nivel de preparación, los estilos de aprendizaje y los intereses de los estudiantes. El trabajar en diferentes modalidades facilitó la participación de los estudiantes en las actividades de lectura en pares, en grupos, personal y de lectura con fluidez. El maestro asistió el aprendizaje de los estudiantes a través de la diferenciación del contenido, el en proceso y en la presentación de productos. Como resultado, se halló aconsejable aplicar una réplica de esta investigación cuasi-experimental con los estudiantes de niveles avanzados para verificar y confirmar los grandes beneficios de la implementación de DI en el desarrollo de las habilidades de lectura. Finalmente, basado en la información obtenida en la encuesta realizada a los profesores, se elaboró un libro electrónico con estrategias diferenciadas para guiar y alentar la implementación de ID.
URI: https://www.cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm/article/view/114
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://www.cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm
ISSN: 2610-802X, e 2542-3029
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf682.77 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00