Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36979
Title: Analyzing emotions in conceptual models verification tasks performed in online contests
Authors: Mayhua Quispe, Angela
Suni Lopez, Franci
Condori Fernandez, Nelly
Granda Juca, María Fernanda
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Mayhua Quispe, Angela, amayhuaq@unsa.edu.pe
Keywords: Emotion
Stress
Verification
Conceptual models
Perceived usefulness
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 2. Ingeniería y Tecnología
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Issue Date: 2021
metadata.dc.ucuenca.volumen: Número 9474735
metadata.dc.source: 6th IEEE/ACM International Workshop on Emotion Awareness in Software Engineering, SEmotion 2021
metadata.dc.identifier.doi: 0.1109/SEmotion52567.2021.00010
Publisher: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
metadata.dc.description.city: 
Madrid
metadata.dc.type: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
Emotion research in the area of software engineering has gained significant attention. Mostly this research has been focused on understanding the role of emotions in software programming carried out within collaborative software development environments. With the purpose of providing more evidence on emotion research in the early stages of the software life cycle, in this paper, we report the results of a live study conducted in competitive conditions. The main objective of the study is to analyze the emotions expressed by competitors when performing verification tasks with the support of CoSTest, a model-driven testing tool. Our results show that participants tend to experience more positive emotions (e.g., attentive, alert, active) than negative emotions (upset, hostile, afraid) when verification tasks are performed in an online contest.
Description: 
La investigación de las emociones en el área de la ingeniería de software ha ganado una atención significativa. En su mayoría, esta investigación se ha centrado en comprender el papel de las emociones en la programación de software llevada a cabo en entornos de desarrollo de software colaborativo. Con el propósito de proporcionar más evidencia sobre la investigación de las emociones en las primeras etapas del ciclo de vida del software, en este artículo informamos los resultados de un estudio en vivo realizado en condiciones competitivas. El objetivo principal del estudio es analizar las emociones expresadas por los competidores al realizar tareas de verificación con el apoyo de CoSTest, una herramienta de prueba impulsada por modelos. Nuestros resultados muestran que los participantes tienden a experimentar más emociones positivas (p. Ej., Atento, alerta, activo) que emociones negativas (molesto, hostil, asustado) cuando las tareas de verificación se realizan en un concurso en línea.
URI: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85112867665&doi=10.1109%2fSEmotion52567.2021.00010&partnerID=40&md5=3a145fb5a46390bb84ba6b3bf2f5e10f
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://ieeexplore.ieee.org/document/9474735
ISBN: 978-166544559-7
ISSN: 0000-0000
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument244.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00