Title: | Planning lessons for critical thinking: a way to improve learning outcomes in the english as a foreign language classroom |
Other Titles: | Planificar lecciones para el desarrollo del pensamiento crítico: una manera de mejorar los resultados en el aula del aprendizaje del inglés como lengua extranjera |
Authors: | Villacis Villacis, Wilma Guadalupe Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad |
Keywords: | Critical thinking Blooms taxonomy Intellectual traits CT strategies Assessment |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: | 6. Humanidades |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: | 6.5.1 Otras humanidades |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: | 6.5 Otras Humanidades |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 01 - Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 0111 - Ciencias de la Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 011 - Educación |
Issue Date: | 2022 |
metadata.dc.ucuenca.volumen: | Volumen 11, número 1 (2016) |
metadata.dc.source: | Investigación y Desarrollo |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.31243/id.v11.2016.642 |
metadata.dc.type: | ARTÍCULO |
Abstract: | Encouraging critical thinking (CT) in the EFL classroom is something that every professional in the educational field should be responsible for. The
aim of this paper was to make an analysis of different studies on the topic. The methodology used was based on a descriptive study through
the analysis of several primary sources such as research papers on the topic that have been published in scientific journals, books, records of organizations,
among others. These sources lead to the identification of important elements in a lesson plan for critical thinking: elements of thought,
intellectual standards and intellectual traits. Writing good learning objectives is just as important as selecting effective activities and determining
ideal assessments to facilitate that teachers and students perceive what is to be achieved in the class and how. Aligning the tenets of critical thinking
when planning a lesson promotes real learning in our students through the achievement of effective learning outcomes. In conclusion, critical
thinking skills need to be developed on a daily basis rather than as a part of isolated lessons that uncommonly take place. |
Description: | El estimular el pensamiento crítico (CT) en el aula de enseñanza del inglés como lengua extranjera, es responsabilidad de todo educador. El
objetivo de este documento académico es realizar un análisis de diferentes estudios del tópico. La metodología usada se ha basado en un
estudio descriptivo de análisis de algunas fuentes de información primarias como: investigaciones acerca del tópico que han sido publicadas
en revistas científicas, libros, registros de organizaciones, entre otros. Estas fuentes guían a la identificación de elementos importantes para un
plan de clase con enfoque al pensamiento crítico: elementos del pensamiento, estándares intelectuales y rasgos intelectuales. El escribir buenos
objetivos de aprendizaje, es tan importante como es el escoger actividades efectivas y determinar la evaluación ideal para que educadores y
estudiantes puedan percibir qué será alcanzado en la clase y cómo. Al alinear los principios de pensamiento crítico, estaremos incentivando en
nuestros estudiantes aprendizaje real a través de la consecución efectiva de logros de aprendizaje. En conclusión, las destrezas de pensamiento
crítico necesitan ser desarrolladas a diario, más que dentro de una lección aislada que no se realiza regularmente. |
URI: | https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/article/view/642 |
metadata.dc.ucuenca.urifuente: | https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/issue/view/108 |
ISSN: | 1390-5546, e 2361-2557 |
Appears in Collections: | Artículos
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.