Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/36865
Title: Planning lessons for critical thinking: a way to improve learning outcomes in the english as a foreign language classroom
Other Titles: Planificar lecciones para el desarrollo del pensamiento crítico: una manera de mejorar los resultados en el aula del aprendizaje del inglés como lengua extranjera
Authors: Villacis Villacis, Wilma Guadalupe
Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad
Keywords: Critical thinking
Blooms taxonomy
Intellectual traits
CT strategies
Assessment
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.5.1 Otras humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.5 Otras Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2022
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 11, número 1 (2016)
metadata.dc.source: Investigación y Desarrollo
metadata.dc.identifier.doi: 10.31243/id.v11.2016.642
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
Encouraging critical thinking (CT) in the EFL classroom is something that every professional in the educational field should be responsible for. The aim of this paper was to make an analysis of different studies on the topic. The methodology used was based on a descriptive study through the analysis of several primary sources such as research papers on the topic that have been published in scientific journals, books, records of organizations, among others. These sources lead to the identification of important elements in a lesson plan for critical thinking: elements of thought, intellectual standards and intellectual traits. Writing good learning objectives is just as important as selecting effective activities and determining ideal assessments to facilitate that teachers and students perceive what is to be achieved in the class and how. Aligning the tenets of critical thinking when planning a lesson promotes real learning in our students through the achievement of effective learning outcomes. In conclusion, critical thinking skills need to be developed on a daily basis rather than as a part of isolated lessons that uncommonly take place.
Description: 
El estimular el pensamiento crítico (CT) en el aula de enseñanza del inglés como lengua extranjera, es responsabilidad de todo educador. El objetivo de este documento académico es realizar un análisis de diferentes estudios del tópico. La metodología usada se ha basado en un estudio descriptivo de análisis de algunas fuentes de información primarias como: investigaciones acerca del tópico que han sido publicadas en revistas científicas, libros, registros de organizaciones, entre otros. Estas fuentes guían a la identificación de elementos importantes para un plan de clase con enfoque al pensamiento crítico: elementos del pensamiento, estándares intelectuales y rasgos intelectuales. El escribir buenos objetivos de aprendizaje, es tan importante como es el escoger actividades efectivas y determinar la evaluación ideal para que educadores y estudiantes puedan percibir qué será alcanzado en la clase y cómo. Al alinear los principios de pensamiento crítico, estaremos incentivando en nuestros estudiantes aprendizaje real a través de la consecución efectiva de logros de aprendizaje. En conclusión, las destrezas de pensamiento crítico necesitan ser desarrolladas a diario, más que dentro de una lección aislada que no se realiza regularmente.
URI: https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/article/view/642
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://revistas.uta.edu.ec/erevista/index.php/dide/issue/view/108
ISSN: 1390-5546, e 2361-2557
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf950.36 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00