Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35533
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hernández Correa, Josefina | - |
dc.contributor.author | Pérez Sanagustín, Mar | - |
dc.contributor.author | Hilliger, Isabel | - |
dc.contributor.author | Maldonado Mahauad, Jorge Javier | - |
dc.contributor.author | Pérez Álvarez, Ronald | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-25T20:14:23Z | - |
dc.date.available | 2021-01-25T20:14:23Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.isbn | 000-0-00-000000-0 | - |
dc.identifier.issn | 1613-0073 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35533 | - |
dc.identifier.uri | https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85095963514&origin=inward&txGid=9b4fb33c71854cc65be860191ef498e5 | - |
dc.description.abstract | The development of Learning Analytics (LA) capabilities in a Higher Education institution is challenging. On the one hand, the institution requires of a technological infrastructure for adapting and/or developing LA services. On the other hand, the institution also needs of an organizational structure for designing and implementing new processes for assuring the adoption of these services. There are two different approaches for developing the necessary infrastructure and organizational structure. One consists on following a top-down process, in which the leadership of the LA initiative is mainly driven by institutional managers, who provide the necessary means. Another is bottom-up, where the initiatives are led by ground-level teaching staff without involving institutional managers. This article presents both approaches through two LA initiatives of Engineering School at the Pontificia Universidad Católica de Chile (UC-Engineering). We show how these two initiatives emerged and integrated into existing academic processes to improve teaching and learning at an institutional level. The infrastructure and organizational structure resulting from each initiative is presented, as well as the lessons learned. This paper aims at serving as an example for other universities in Latin America interested on developing and incorporating LA capabilities. | - |
dc.language.iso | es_ES | - |
dc.publisher | CEUR-WS | - |
dc.source | CEUR Workshop Proceedings | - |
dc.subject | Latin America | - |
dc.subject | Learning analytics | - |
dc.subject | Higher education | - |
dc.title | Learning analytics at UC-engineering: Lessons learned about infrastructure and organizational structure | - |
dc.type | ARTÍCULO DE CONFERENCIA | - |
dc.description.city | Heidelberg | - |
dc.ucuenca.idautor | sgrp-4096-05 | - |
dc.ucuenca.idautor | sgrp-4094-02 | - |
dc.ucuenca.idautor | sgrp-4094-01 | - |
dc.ucuenca.idautor | sgrp-4096-04 | - |
dc.ucuenca.idautor | 1102959051 | - |
dc.ucuenca.version | Versión publicada | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio | 06 - Información y Comunicación (TIC) | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Hernández, J., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Pérez, M., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile; Pérez, M., Université Toulouse III Paul Sabatier (Toulouse), Toulouse, Francia | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Hilliger, I., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Maldonado, J., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile; Maldonado, J., Universidad de Cuenca, Cuenca, Ecuador | - |
dc.ucuenca.afiliacion | Pérez, R., Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile | - |
dc.ucuenca.volumen | vol. 2704 | - |
dc.ucuenca.indicebibliografico | SCOPUS | - |
dc.ucuenca.numerocitaciones | 0 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio | 2. Ingeniería y Tecnología | - |
dc.ucuenca.pais | ALEMANIA | - |
dc.ucuenca.conferencia | 2020 Workshop on Adoption, Adaptation and Pilots of Learning Analytics in Under-Represented Regions, LAUR 2020 | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico | 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información | - |
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado | 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico | 061 - Información y Comunicación (TIC) | - |
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado | 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos | - |
dc.ucuenca.fechainicioconferencia | 2020-09-14 | - |
dc.ucuenca.fechafinconferencia | 2020-09-15 | - |
dc.ucuenca.organizadorconferencia | Universidad Carlos III de Madrid; University of Edinburgh; Monash University | - |
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferencia | Pedro J. Muñoz-Merino; Carlos Delgado Kloos; Yi-Shan Tsai; Dragan Gasevic;Katrien Verbert | - |
dc.ucuenca.urifuente | http://ceur-ws.org/ | - |
Aparece en las colecciones: | Artículos |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
documento.pdf | document | 467.27 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está protegido por copyright original |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|