Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/35408
Title: Including poetry in the language classroom: advantages and a lesson plan proposal
Authors: Santillan Iñiguez, Juan Jose
Rodas Pacheco, Fabian Dario
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Santillan Iñiguez, Juan Jose, juan.santillan@ucuenca.edu.ec
Keywords: Poetry
Language
Instruction
Advantages
Approaches
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.2.2 Idiomas Específicos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.2 Lengua y Literatura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 02 - Artes y Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0231 - Aprendizaje del Idioma
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 023 - Idiomas
Issue Date: 2020
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 8, número 1
metadata.dc.source: Argentinian Journal of Applied Linguistics - AJAL
metadata.dc.identifier.doi: 
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
The use of poetry in the language classroom is, to say the least, a controversial issue. The medium has been traditionally excluded from ESL/EFL contexts on the basis of generalized beliefs regarding its complexity and actual benefits. Nevertheless, this position disregards potential advantages, which have been reported in the pertinent literature, that poetry-based tasks can have on the learning process of a second or foreign language. Under these circumstances, this paper aims at describing the reported advantages of incorporating poetry-based tasks in several areas of language learning. Additionally, a proposal for an EFL lesson plan that includes poetry composition is provided.
Description: 
El uso de la poesía en el aula de idiomas es, por decir lo menos, un tema controvertido. Este tipo de texto ha sido tradicionalmente excluido de los contextos de enseñanza del inglés, a razón de creencias generalizadas con respecto a su complejidad y beneficios reales. Sin embargo, esta posición no toma en cuenta las potenciales ventajas, reportadas en la literatura pertinente, que las actividades basadas en poemas pueden tener sobre el proceso de aprendizaje de una segunda lengua o lengua extranjera. Bajo esta perspectiva, este artículo pretende describir las ventajas de dicha incorporación de actividades basadas en poesía en varias áreas del aprendizaje de idiomas. Adicionalmente, una propuesta de plan de clase que incluye composición de poesía (es presentada) para contextos de enseñanza del inglés como lengua extranjera.
URI: http://www.faapi.org.ar/ajal/issues/801/SantillanRodas.html
metadata.dc.ucuenca.urifuente: http://www.faapi.org.ar/ajal/archive.html
ISSN: 2314-1735, e 2314-3576
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument146.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00