Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/34306
Title: Application of tracker software in the teaching of linear kinematics through didactical situations
Other Titles: Aplicación del software tracker en la enseñanza de cinemática lineal a través de situaciones didácticas.
Authors: Torres Duran, Raul Gabriel
Larriva Marin, Diego Estuardo
Gonzales Prado, Neli Norma
Keywords: Didactical situations
Linear kinematics
Tracker software
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 1. Ciencias Naturales y Exactas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 1.1.2 Matemáticas Aplicadas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 1.1 Matemáticas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 05 - Ciencias Físicas, Ciencias Naturales, Matemáticas y Estadísticas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0533 - Física
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 053 - Ciencias Físicas
Issue Date: 2019
metadata.dc.ucuenca.embargoend: 3-Jun-2024
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 0, número 0
metadata.dc.source: Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
metadata.dc.identifier.doi: 10.23919/CISTI.2019.8760657
Publisher: IEEE Computer Societyhelp@computer.org
metadata.dc.description.city: 
Coimbra
metadata.dc.type: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
The presented proposal is based on the Theory of Didactical Situations which propose individual and group sequences and activities that allow a learning that starts from the student's knowledge, accompanied by the application of the Tracker software which complements and potentates the proposal since it seeks students to analyze real physical phenomena and relate them to the scientific content. For this reasons, didactic situations of the Linear Kinematics topics are proposed to their teaching-learning through the application of the software to try to solve the difficulties that they present in the interpretation of Kinematic Graphics.
Description: 
La propuesta presentada se basa en la Teoría de Situaciones Didácticas que propone secuencias y actividades individuales y grupales que permiten un aprendizaje que parte del conocimiento del alumno, acompañado de la aplicación del software Tracker que complementa y potencia la propuesta ya que busca que los alumnos analicen fenómenos físicos reales y relacionarlos con el contenido científico. Por esta razón, se proponen situaciones didácticas de los temas de cinemática lineal a su enseñanza-aprendizaje mediante la aplicación del software para tratar de resolver las dificultades que presentan en la interpretación de los gráficos cinemáticos.
URI: https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85070062747&origin=inward
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://ieeexplore.ieee.org/document/8760734
ISBN: 9789899843493
ISSN: 2166-0727
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf
  Until 2024-06-03
277.36 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00