Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33966
Title: Impact of the digital didactic material on students’ reading and grammar acquisition
Other Titles: Impacto del material didáctico digital en la adquisición de gramática y lectura de los estudiantes
Authors: Arevalo Chuquin, Miguel Angel
Narvaez Paguay, Joe Adrian
Orellana Mora, Susana Ximena
Keywords: Digital didactic material
EFL
Grammar
Reading
Technology
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.2.2 Idiomas Específicos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.2 Lengua y Literatura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2020
metadata.dc.ucuenca.volumen: Número 1
metadata.dc.source: UTE. Revista de Ciències de l’Educació
metadata.dc.identifier.doi: 10.17345/ute.2020.1
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
The present study utilized Digital Didactic Material, namely: Grammarly, Kahoot!, LyricsTraining, Qr Codes, Quizalize, Quizizz, Quizlet, and Storybird to teach EFL (English as a Foreign Language) namely reading comprehension and grammar formation. This study also aimed at investigating the learners’acceptance toward this material. To evaluate the effectiveness of the proposed approach, 37 university students of two general English language courses attending classes in the Language Institute at the University of Cuenca, Ecuador, participated in a pre-experimental design. The experimental results indicated that students’ reading and grammar acquisition outperformed significatively after employing the Digital Didactic Material (p ˂.05). Moreover, students showed a positive attitude to this material as well as its use in teaching reading comprehension and grammar structure. The findings of this study have implications for L2 learners, encouraging them to change their view of reading and grammar acquisition and looking at these from a more motivating perspective.
Description: 
El presente estudio utilizó Material Didáctico Digital, a saber: Grammarly, Kahoot!, LyricsTraining, códigos Qr, Quizalize, Quizizz, Quizlet y Storybird para enseñar EFL (English as a Foreign Language); es decir, comprensión lectora y la formación de la gramática. Este estudio también tuvo como objetivo investigar la aceptación de los estudiantes hacia este material. Para evaluar la efectividad del enfoque propuesto, 37 estudiantes universitarios de dos cursos de inglés general participantes en las clases del Instituto de Lenguas de la Universidad de Cuenca, Ecuador, quienes fueron parte de un diseño preexperimental. Los resultados experimentales indicaron que la lectura de los estudiantes y la adquisición de la gramática superaron significativamente después de emplear el Material Didáctico Digital (p. 05). Además, los estudiantes mostraron una actitud positiva hacia este material; así como su uso en la enseñanza de la comprensión lectora y la estructura de la gramática. Los hallazgos de este estudio tienen implicaciones para los estudiantes de una segunda lengua, alentándolos a cambiar su visión de la lectura y la adquisición de la gramática y observándolos desde una perspectiva más motivadora.
URI: https://revistes.urv.cat/index.php/ute/article/view/2624/2747
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://revistes.urv.cat
ISSN: 1135-1438, e 2385-4731
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument488.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00