Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33736
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Álvarez Palomeque, Julio Efraín | - |
dc.contributor.author | Supliguicha Argudo, Diego Israel | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-12T23:53:26Z | - |
dc.date.available | 2019-12-12T23:53:26Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-12 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/33736 | - |
dc.description | El proyecto inició con una investigación bibliográfica, una entrevista, recolección de fotografías de acontecimientos históricos actuales de Gualaceo, valoración y clasificación de la información, rescate de hechos relevantes como: la historia extraoficial y el paso de Simón Bolívar por la localidad y parte de la vida de Luis Moreno, El Pisho. Implementación de la ironía como retórica de la imagen, bocetaje, producción de una serie pictórica y una pintura de mediano formato que logró ubicar al icónico Simón Bolívar mediante un imaginario popular utópico como un personaje y habitante típico de Gualaceo. Se intervino el espacio urbano, mediante el cartel del peculiar personaje de la cultura popular gualaceña, Luis Moreno, logrando así un diferente acercamiento con espectador. Gestión de espacio expositivo, montaje de la muestra, exposición de los trabajos realizados, buscando un contacto directo del artista, obra y espectador incluyendo de esta manera más en el arte de la cultura popular local y mediante ello conservarla. | es_ES |
dc.description.abstract | The project began with a bibliographic investigation, an interview, collection of photographs of current historical events in Gualaceo, assessment and classification of information, rescue of relevant events such as: the unofficial history and the passage of Simón Bolívar through the town and part of the life of Luis Moreno, El Pisho. Implementation of irony as rhetoric of the image, sketching, production of a pictorial series and a medium format painting that managed to locate the iconic Simón Bolívar through a popular utopian imaginary as a character and typical inhabitant of Gualaceo. The urban space was intervened, through the poster of the peculiar character of the popular culture of Gualaceña, Luis Moreno, thus achieving a different approach with the spectator. Management of exhibition space, assembly of the exhibition, exhibition of the work done, looking for a direct contact of the artist, work and spectator including in this way more in the art of local popular culture and through it preserve it. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | TAV;351 | - |
dc.subject | Artes visuales | es_ES |
dc.subject | Gualaceo | es_ES |
dc.subject | Simón Bolívar | es_ES |
dc.title | Serie pictórica ilustrada para espacio urbano: Gualaceo y su memoria olvidada | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.ucuenca.paginacion | 93 paginas | es_ES |
dc.description.degree | Licenciado en Artes Visuales | es_ES |
dc.description.city | Cuenca | es_ES |
dc.ucuenca.id | 0101815462 | es_ES |
dc.ucuenca.idautor | 0105965057 | es_ES |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trabajo de Titulación.pdf | Texto Completo | 5.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez" | ||||||||||
|