Title: | Manual de mejoramiento en la atención al usuario aplicado al área de salud N°6, Hospital Básico de Paute |
Authors: | Tejada Vélez, Karla Geovanna Uzho Llivisupa, Dolores Estefanía |
metadata.dc.contributor.advisor: | Reinoso Barzallo, Luisa Yolanda |
Keywords: | Atencion Al Usuario Tecnica In Situ Manual De Atencion Calidad Del Servicio |
Issue Date: | 30-Apr-2019 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 143 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | THOT;24 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | At the ‘’Hospital Básico de Paute’’ (a hospital located in Paute), the customer service are counts on its own limited procedures, which would ideally be connected among the different departments; without such procedures, it is not possible to take care of the users in an adequate and timely manner, mainly in the following areas: hospitalization, pharmacy, external consultation, and emergency.
This project uses the quantitative methodology through surveys that allow to measure the customer service satisfaction level; in addition, there is the inclusion of the in situ technique, which allows to analyze the work environment, the professionalism, and the relation doctor-patient. At the same time, evidence of the state of the hospital was found though photography.
Based on the observations, a manual was elaborated to guide the customer service relations. The manual herein developed has the objective to improve the customer service approach at the ‘’Hospital Básico de Paute’’; the objective is that such service be a reflection of the quality of the services the community receives, that it be a sign of the respect that the hospital offers to its patients and their families and to emphasize that, at such entity, quality customer service is one of its priorities |
Description: | En el Hospital Básico de Paute, para la atención al usuario se cuenta con limitados procedimientos propios de la atención al usuario; sin dichos procesos, no es posible atender de manera adecuada y oportuna las necesidades de los usuarios, principalmente en las áreas de hospitalización, farmacia, consulta externa y emergencia.
Para el presente proyecto, se usó la metodología cuantitativa, a través de instrumentos de investigación conocidos como: encuestas, para medir la satisfacción de los usuarios; además, se planteó una técnica de in situ, que permite analizar el sistema de trabajo y al mismo tiempo se buscó recopilar evidencias del estado del hospital por medio de fotografías.
En base a lo observado, se elaboró un manual de atención al usuario. El manual aquí propuesto tiene como objetivo mejorar el servicio en la atención al usuario en el Hospital Básico de Paute; el objetivo es reflejar el nivel de calidad de los servicios que se brinda a la comunidad, que sea señal de la consideración y el respeto del hospital hacia el paciente y sus familiares poniendo de manifiesto que, en esta institución, la relación médico- paciente constituye una de sus prioridades. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciada en Hotelería |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/32572 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
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