Title: | The use of ASL as a tool for teaching sight words to A1 learners |
Authors: | Ordóñez Abril, Diego Emilio |
metadata.dc.contributor.advisor: | León Vélez, María Verónica |
Keywords: | Lenguaje De Señas Enseñanza Del Ingles Aprendizaje Vocabulario Ortografia |
Issue Date: | 16-Apr-2019 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 155 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;486 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The purpose of this study is to incorporate American Sign Language as a technique for teaching sight words to A1 English hearing learners according to the Common European Framework of References (CEFR). This study provides bibliographical information regarding sign language and sight words and how both of them combined may help to improve language learning. First of all, vocabulary is discussed as an essential subskill in English, as well as the different methods and strategies to teach this subskill. Secondly, the study discusses about ASL, and how it has helped not only hearing impaired people, but also hearing learners to acquire the language easily. Furthermore, in the U.S. context, when learners are just starting to develop the reading skill, teachers use sight words, which help learners to become fluent readers. There have been diverse studies that successfully demonstrate the importance of incorporating sign language and sight words in English learning. Therefore, the aim of this research is to support the theory that these two elements may be used together as a powerful source in education. After the bibliographical research was done, in the findings obtained from the different applied instruments, students are willing to use ASL and sight words as techniques that might help them to improve their reading, spelling, writing, and vocabulary acquisition. Indeed, teachers consider that ASL is a useful technique that creates a meaningful context for the students. Finally, from all the data collected, a booklet of activities incorporating ASL to teach sight words was elaborated. |
Description: | El presente estudio tiene como objetivo incorporar el lenguaje de señas americano como una técnica más de enseñanza para el aprendizaje de sight words o también llamadas palabras de uso frecuente en estudiantes oyentes de inglés como lengua extranjera con un nivel A1 de acuerdo con el Marco Común de Referencia Europeo. La importancia que tiene el vocabulario para el aprendizaje de un idioma es indiscutible. Diferentes métodos y técnicas han sido implementados para la enseñanza de dicha habilidad del lenguaje. Este estudio tiene la intención de demostrar que el lenguaje de señas puede ser utilizado para aprender vocabulario; en este caso, las llamadas sight words, que son palabras que aparecen frecuentemente en textos y que al ser aprendidas mejoran la lectura y la ortografía. Esta teoría ha sido probada exitosamente en países de habla inglesa y diversos autores relacionados a la educación lo aprueban. Las opiniones de profesores y alumnos acerca del uso de señas para el aprendizaje de un idioma fueron recolectadas mediante el uso de encuestas y entrevistas; los resultados apuntan a que ambos grupos de participantes están dispuestos a usar esta técnica respectivamente. Finalmente, después de la recolección de datos bibliográficos y aplicación de instrumentos, un folleto de actividades fue realizado. Este contiene actividades que usan el lenguaje de señas para enseñar sight words, proporcionando una guía para profesores sobre como poder implementar esta técnica en el aula de clases. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/32418 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.